معاون اول رییس‌جمهور افق روابط جمهوری اسلامی ایران و بلاروس را بسیار روشن ارزیابی و بر اهتمام و تلاش دولت تدبیر و امید برای تقویت روابط با كشور دوست بلاروس در تمامی حوزه‌ها تاكید كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز(سه‌شنبه) در دیدار "ویکتور ریباک واسیلی یویچ" سفیر بلاروس در ایران، با اشاره به كاهش تبادلات تجاری و اقتصادی دو كشور در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اظهار داشت: تهران و مینسك باید راه حلی مناسب برای افزایش مناسبات اقتصادی و رفع موانع فراروی روابط تجاری فیمابین پیدا كنند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین بر ضرورت گسترش همكاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترك دو كشور تاكید كرد و خواستار بسترسازی مناسب برای توسعه فعالیت بخش خصوصی و شركتهای تجاری ایرانی در بلاروس شد.

جهانگیری روابط سیاسی ایران و بلاروس را روابطی نزدیك و خوب توصیف كرد و افزود: دو كشور در مقاطع مختلف حمایت‌های لازم را در مواضع بین‌المللی از یكدیگر به عمل آورده‌اند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بلاروس را گامی در جهت توسعه روابط تجاری دو كشور دانست و اظهار امیدواری كرد که ایران و بلاروس بتوانند اقداماتی جدی‌تر در جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین انجام دهند.

سفیر بلاروس در ایران نیز در این ملاقات با تاكید بر اینكه بلاروس علاقه‌مند به توسعه روابط دوستانه و گسترش مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است گفت: دو كشور از روابط بسیار خوبی برخوردار هستند و موانع سیاسی در مناسبات میان تهران و مینسك وجود ندارد.

"ویکتور ریباک واسیلی یویچ" همچنین خواستار گسترش همكاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترك میان دو كشور شد و افزود: دولت تدبیر و امید بستر مناسبی برای توسعه روابط و گسترش همكاری‌های تجاری ایجاد كرده است و امیدوارم با رفع مشكلات پیش روی گسترش روابط اقتصادی، شاهد جهشی در حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو كشور باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار