مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در کشت بهاره امسال، بیش از ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات زراعی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  شهرکرد:
سهراب ابراهیمی زمان آغاز کشت بهاره در استان چهارمحال و بختیاری را ۱۵ اردیبهشت دانست و گفت: کشت بهاره محصولات آبی مانند سیب زمینی، گندم و جو  و محصولات دیم مانند لوبیا، ماش، چغندر قند، ذرت علوفه ای، سرگوم(جارو)، گلرنگ و یونجه در این استان انجام می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید ۱۶۰ هزارتن زیرکشت سیب زمینی قرار گیرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری سطح زیرکشت این محصول و میزان برداشت آن در سال گذشته را همین میزان عنوان کرد.
ابراهیمی  از اختصاص ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برای کشت گندم آبی و ۳۸هزارهکتار به کشت گندم دیم با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزارتن در سال خبرداد و گفت‌: سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به کشت گندم آبی و ۳۷هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت که از این سطح زیر کشت ۱۱۰ هزارتن گندم برداشت شد.
وی، سطح زیرکشت بهاره جوی آبی استان چهارمحال و بختیاری را ۹ هزار هکتار و جوی دیم را ۱۶ هزار هکتاراعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت ۴۵ هزارتن محصول جوی آبی و دیم برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه سطح زیرکشت جوی سال گذشته تصریح کرد : سال گذشته ۳۰هزارتن جو از مزارع این استان برداشت شد.
ابراهیمی سطح زیرکشت چغندر قند را نیز ۶۵۰ هکتار و میزان تولید این محصول در سال گذشته را ۲۱ هزارتن عنوان کرد و گفت: در کشت بهاره امسال پیش بینی می شود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یابد و پیش بینی می شود ۴۵هزار تن چغندر قند در استان تولید شود.
وی در خصوص دلایل افزایش سطح زیر کشت چغندر قند در کشت بهاره امسال تصریح کرد: افزایش قیمت چغندر قند و اختصاص برخی امتیازات به کشاورزان چغندر کار از عمده دلایل افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال جاری است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری سطح زیر کشت محصولات لوبیا و ماش را پنج هزار هکتار و تولید آن را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن پیش بینی کرد و افزود: سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت لوبیا و ماش اختصاص یافت که از این میزان ۱۰ هزار و ۳۵۰ تن محصول برداشت شد.
ابراهیمی سطح زیر کشت امسال ذرت علوفه ای را دوهزار و ۵۰۰ هکتار و میزان برداشت آن را ۱۲۵ هزار تن، سطح زیر کشت یونجه را ۱۸هزار و ۸۰۰ هکتار و میزان تولید آن را ۱۸۶ هزارتن و سطح زیر کشت گلرنگ را ۱۰۰ هکتار با ۴۰ تن تولید عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد : سطح زیر کشت ذرت در سال گذشته ۴ هزار و ۲۲۷ هکتار با ۲۱۰ هزارتن تولید، سطح زیر کشت یونجه ۱۸هزار و ۵۰۰ هکتار با ۱۸۵هزار تن برداشت و سطح زیر کشت گلرنگ ۷۰هکتار با ۲۸ تن تولید بوده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.