رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با اشاره به حضور ملک‌محمدی دبیر کل نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور در نشست امروز این کمیسیون، گفت: در این نشست اعضای کمیسیون بر حمایت مجلس از این نهاد برای رفع خلاء‌های قانونی تأکید کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛امیر خجسته در تشریح نشست امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: نشست امروز این کمیسیون با حضور محمدحسین ملک‌ احمدی دبیر کل نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور نمایندگان عضو کمیسیون شوراها و مشاورین برگزار شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کتابداری در ردیف شغلی معلمی است و امروز شاهد حفظ کرامت و منزلت آن در جامعه هستیم و توجه به نیازهای وی، بخشی از حفظ کرامت اوست، از طرف دیگرپیشرفت در کتابخانه های عمومی نشان از پویایی و نشاط در بین کتابداران و مسؤلین این نهاد است.

خجسته با بیان اینکه پیشرفت در کتابخانه های عمومی نشان از پویایی و نشاط در بین کتابداران و مسؤلان این نهاد دارد، ادامه داد: این جو نشاط آور و مهیج امید بخش چشم اندازی روشن در امر کتاب و کتابخوانی در کشور است.

وی ضمن قدردانی از فعالیت ها و پی گیری های صورت گرفته در مدیریت کتابخانه های عمومی کشور، افزود: نیاز به این روحیه کاری در بین جامعه وجود دارد و مسؤلین باید با کنار زدن موانع و مشکلات موجود راه را برای توسعه هرچه بیشتر در رسیدن به ایرانی آباد بگشایند.

خجسته از رشد مطالعه در فضاهای مجازی خبر داد و گفت: در سطح کشور مطالعه‌های مجازی رشد قابل توجهی را داشته است ولی در سطح مطالعه عمومی این رشد وجود ندارد که البته با همت و برنامه ریزی های که دارد در این حوزه صورت می گیرد می شود به آن نقطه مطلوب مورد نظر رسید.

وی ادامه داد: نمایندگان کمیسیون با حمایت قاطع خود از کتابخانه های عمومی اظهار داشتند که آمادگی هرگونه کمک به کتابخانه ها را خواهند داشت و قول دادند که هر کجا که در نهاد کتابخانه ها خلاء قانونی وجود داشته باشد با ارائه طرحی از سوی نهاد کتابخانه ها در کمیسیون مطرح و پس از تصویب قاطع کمیسیون در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، افزود: همچنین اعضای این کمیسیون ضمن تاکید بر تعهد شهرداریها نسبت به پرداخت 5/0 درصد درآمد قول دادند که مشکلات نهاد در این خصوص را در آینده نزدیک مرتفع سازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمایت ، مجلس ، توسعه ، پویایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار