عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی آب قزوین 25 متر کاهش پیدا کرده است گفت: این معضل به حدی بزرگ شده است که در تامین آب شرب شهرستان‌ها و روستاها با معضلات جدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ داوود محمدی نماینده قزوین در جلسه علنی امروز، در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی کشور گفت: وضع اسف‌بار استان قزوین نیاز به رسیدگی مسئولان دارد و متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا 25 متر کاهش یافته و با پیشرفت شوره‌زار در دشت بی‌بدیل قزوین و فرو نشست زمین و خشک شدن باغستان سنتی قزوین روبرو شده‌ایم.

وی تاکید کرد: این مشکل به حدی بزرگ‌شده که امروز نه تنها در تامین آب کشاورزی در شهرها و روستاها ناتوانیم بلکه در تامین آب شرب شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز و همچنین روستاها با مشکلاتی روبرو هستیم.

این نماینده مجلس افزود: در حوزه راه‌ها نیز تقاضای اتصال الموت شرقی به تنکابن و الموت غربی به رحیم‌آباد رودسر که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است را داریم.

عضو کمیسیون اصل نود اضافه کرد: این اقدام باعث کوتاه شدن مسافت به میزان 180 کیلومتر و صرفه‌جویی در مصرف 100 میلیون لیتر خواهد شد و همچنین شاهد بازگشت کل سرمایه‌گذاری به عمل آمده هستیم.

محمدی تصریح کرد: همچنین خواستار ادامه متروی هشترود به قزوین و راه‌آهن قزوین و بویین زهرا به قم و کمربندی جنوب به قزوین به روش فاینانس یا از محل فروش اوراق مشارکت هستیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین استدعا دارم تکمیل و تعریض جاده‌های آبیک به محمدیه، آبیک به خاک‌ علی،‌ الوند به کمال آباد و احداث بیمارستان‌های دولتی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

محمدی افزود: تامین پزشک مورد نیاز در مراکز درمانی و روستایی و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبیک، محمودآباد، نظام آباد، مهرگان و الوند نیز امری ضروری برای رسیدگی و توجه به مسئولان است.

وی حل مشکلات مسکن مهر شهر مهرگان را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات اساسی در ساماندهی امامزاده حسین و سایر امامزاده‌های قزوین در دستور کار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: حل مشکل نیروهای شرکتی، پیش‌دبستانی، آموزش و پرورش، مربیان فنی و حرفه‌ای،‌ توجه به وضع معیشتی بازنشستگان از مشکلات مردم حوزه انتخابیه بنده است که باید مسئولان در جهت رفع آن بکوشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرو ، زمین ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار