حدود 60 درصد آموزش عالی کشور علی رغم دانشگاه‌های علوم پزشکی یک بانک بسیار بزرگی است که بدون کمک دولت اداره می‌شود.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشست مدیران حوزه علوم پزشکی گفت: حدود 60 درصد  آموزش عالی کشور علی رغم دانشگاه های علوم پزشکی یک بانک بسیار بزرگی است که بدون کمک دولت اداره می شود.

به گفته دکتر لاریجانی در این راستا مجموع دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی با یک برنامه‌هایی که  در چند ماهه گذشته بحث شده در حال بررسی است.

وی در ادامه افزود: از شرایط فعلی در حوزه پزشکی هم موفقیت‌ها و چالش‌هایی را پیش رو داریم و در حوزه پزشکی به دلیل اینکه قوانین وزارت بهداشت در آن صادق است نیز اختزاعات خود را دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و ارائه خدمات پیوستگی بسیاری دارد گفت: براساس گزارش شورای گسترش وزارت بهداشت 26 درصد حوزه پزشکی داریم که  حدود 40 درصد دانش آموختگان را در خود جای داده و در این مجموع در حقیقت یک مرکز تحقیقاتی مصوب در مجموع دانشگاه آزاد نداریم که با این چالش برخورد کنیم که شناخت یک ساماندهی دقیق در ساختار دانشگاه آزاد داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در  اسفند ماه سند توسعه حوزه پزشکی طراحی شد که این سند مبتنی بر سند جامع علمی کشوری است و همچنین  تحول نظام سلامت را شامل می‌شود.

وی گفت: انتظار این است که مجموعه‌های مختلف در حوزه دانشگاه‌های آزاد که حدود 90 درصد را تشکیل می‌دهد یک چهارچوبی را برای فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش برای ارائه خدمات قرار دهد.

لاریجانی با بیان اینکه از 70 الی 80 رشته PHD تعداد بسیار محدودی را در دانشگاه داریم تاکید کرد: که این ظرفیت پایه‌ای را باید گسترش دهیم که باید توسعه  تسهیلات تکمیلی داشته باشیم و دوم اینکه آموزش خود را ارتقاء دهیم که باید ارزیابی دقیق داشته باشیم و آموزش کشور باید قابل ارائه در درون و برون کشور باشد.

وی اظهار داشت:  پتانسیل اینکه بتوانیم لینک ها را توسعه دهیم  وجود دارد و دانشجوی استعداد درخشان  باید مدرکی را بگیرد که اعتبار آن فراتر از مرزهای کشوری باشد همچنین آموزش ما در ارزیابی درونی باید بدون چالش پیش رود.

لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: رفتن به سمت تسهیلات تکمیلی و گسترش واحدهای کشوری و حرکت به سوی نیازهای کشور باید توسعه یابد و همچنین دو حرکت برای آموزش نظام حوزه پزشکی باید تحقق یابد که یکی نیازهای حوزه سلامت را تامین کنیم و دیگری اینکه در جهت مرزهای دانش حرکت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار