سخنگوی سازمان بین المللی پرتاب ماهواره ها اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه روسیه تاکنون برنامه‌های این سازمان را که مسئولیت پرتاب راکت‌های پروتون را دارد تحت تأثیر قرار نداده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری ایتارتاس،"کارن موناگان" سخنگوی سازمان بین المللی پرتاب ماهواره ها روز سه شنبه اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه روسیه به سبب بحران اوکراین تاکنون برنامه های این سازمان را که مسئولیت پرتاب راکت های پروتون را از مرکز فضایی بایکونور قزاقستان بر عهده دارد تحت تأثیر قرار نداده است.

موناگان در این زمینه به اعمال محدودیت هایی در زمینه فراهم کردن تجهیزات به روسیه از سوی ارتش آمریکا و همچنین تجهیزات با کاربرد دو گانه اشاره کرد.

برخی مقامات روسیه و کریمه و همچنین برخی شرکت ها شامل تحریم هایی می شوند که کشورهای غربی در پی الحاق کریمه به روسیه در ماه مارس اعمال کرده اند.

با وجود سخنان مقامات روسیه درباره قانونی بودن برگزاری همه پرسی در کریمه برای پیوستن به روسیه، کشورهای غربی و مقامات اوکراینی از به رسمیت شناختن این اقدام خودداری می کنند.

روسیه تهدید اعمال تحریم های بیشتر را از سوی غرب رد می کند و می گوید چنین اقدامی غیر سازنده است و تبعات آن متوجه خود کشورهای غربی می شود.

اوکراین در ماه فوریه و پس از ماه های تظاهرات ضد دولتی شاهد یک کودتا بود. در بحبوحه آشوب‌ها و فرار "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین به روسیه به دلایل امنیتی ، افراد جدید در این کشور بر سر کار آمده اند.

روسیه مقامات فعلی اوکراین را به رسمیت نمی شناسد.

 مقامات کریمه - که اکثر ساکنان آن را روس ها تشکیل می دهند - در روز 16 ماه مارس همه پرسی برگزار کردند که در آن رأی دهندگان به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی دادند.

معاهده الحاق کریمه به روسیه در روز 18 ماه مارس امضا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار