مقامات آمریکا ضمن اعلام افزایش کمک های خود به گروههای مخالف نظام سوریه، مدعی شده اند برگزاری انتخابات در این کشور بی اعتبار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین:برخی منابع در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفته اند که اعطای حق تشکیل "هیئت خارجی" در واشنگتن به گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوری، چیزی شبیه به ایجاد سفارت است.آنها افزودند واشنگتن دفاتر ائتلاف را به عنوان هیئت دیپلماتیک به رسمیت خواهند شناخت.

این منابع افزودند:ائتلاف از مصونیت دیپلماتیک و یا حق دریافت ساختمان و دارایی های سفارت سوریه و یا کنولسگری ها بر خوردار نخواهد بود.

این منابع در ادامه تاکید کردند، ارسال کمک های غیر مرگبار برای مخالفان به میزان 27 میلیون دلار افزایش یافته است تا مجموع آن به 287 میلیون دلار برسد.

در همین حال مقامات واشنگتن مدعی شدند انتخابات ریاست جمهوری در سوریه چارچوب نشست ژنو را نابود خواهد کرد، و برگزاری انتخابات در این کشور فاقد اعتبار است.

این مقامات آمریکایی مدعی شدند که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با توجه به ادامه پیدا کردن درگیری ها با بیانیه ژنو 1 در تضاد است.

این مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از گسترش همکاری با کشورهای هم پیمان در منطقه با هدف حمایت از مخالفان مسلح سوریه خبر دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار