برای حفاظت از محیط زیست ، تصفیه خانه های فاضلاب با ظرفيت روزانه 30 هزار و 300متر مکعب توسط شرکت آب و فاضلاب استان گيلان در دست ساخت است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مدیر عامل این شرکت گفت : تصفیه خانه فاضلاب انزلی به ظرفیت 12 هزار متر مکعب ، تصفیه خانه آستارا به ظرفیت 6 هزار و 300 متر مکعب و تصفیه خانه مسکن مهر رشت با ظرفیت 12 هزار متر مکعب در شبانه روز در دست ساخت است. حمید روشن روان افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه ها گام بلندی در راستای تامین بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست استان برداشته می شود.
وی با اشاره به اینکه تصفيه خانه آب رودبنه لاهيجان هم امسال به بهره برداری می رسد اظهار داشت : قرارداد اجرای طرح تکمیلی تصفيه خانه بزرگ گيلان ، با سرمايه گذاری بخش خصوصی امضا شده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 65 درصد آب مصرفی مشترکین استان از منابع آب های سطحی شامل 2 رودخانه سفیدرود و شهر بیجار و 11 دهنه چشمه از جمله چشمه های سفیدآب رودسر و بهارستان آستارا تامین و با بهره گیری از 14 واحد تصفیه خانه آب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد .
روشن روان یادآور شد : 35 درصد باقیمانده آب مورد نیاز استان از منابع آب های زیرزمینی و از طریق 214 حلقه چاه آب فعال تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با توجه به گرم شدن هوا ، و افزایش مصرف ، بر ضرورت استفاده بهینه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شبکه آبرسانی تاکید کرد .



انتهای پیام /




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.