یکی از برنامه‌های ابتکاری اما چالش برانگیز که فرصت‌هایی برای سلامت کارگران بوجود آورده است برنامه رو به تکامل پوشش همگانی سلامت است.

 ماریا نیرا، مدیر برنامه جهانی بهداشت کار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان جهانی بهداشت به شدت بر این باور است که نیروی کار سالم برای دستیابی توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی در تمام سطوح حیاتی است و نیروی کار یک گروه کلیدی، هدف سیاست‌گذاری سلامت می‌باشد. 

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش چشمگیر پرداختن به سطح سلامت حرفه‌ای در میان کشورهای عضو خصوصا بعد از تأییدیه برنامه اجرایی جهانی در زمینه سلامت کارگران برای سال‌های ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۹ در مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت بودیم. 
این برنامه اجرایی یک رویکرد کلی نگر در زمینهٔ بهداشت عمومی را بوجود آورده که سلامت حرفه‌ای و ایمنی با ارتقاء و حفاظت از سلامت را اذعان می‌نماییم و هدف آن توجه به کارگران، خانواده‌ها و جوامع می‌باشد. 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ابتکاری اما چالش برانگیز که فرصت‌هایی برای سلامت کارگران بوجود آورده است، برنامه رو به تکامل پوشش همگانی سلامت می‌باشد. خدمات یک پارچه‌سازی با تمرکز بر مردم، برای دسترسی به پوشش همگانی سلامت، بسیار مهم می‌باشد. این گردهمایی ضمن مواجه با این چالش‌ها و به تدوین مدل‌های عملی ارائه مراقبت بهداشتی می‌پردازد به نحوی که همه نیروهای کار از آنها بهره‌مند گردند. 

وی در پایان گفت: بیانیه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر دار و برنامهٔ اجرایی جهانی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر برای سال‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۲۰ فرصت‌هایی را برای تقویت تلاش‌ها به منظور پرداختن به بیماری‌های غیر واگیر میان کارگران و خانوا‌ده‌های آنها در محل کار به وجود می‌آورد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار