معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

تدوین طرح تحول نظام آموزش پزشکی و اجرای فاز اول این طرح

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین طرح تحول نظام آموزش پزشكي در چهار بخش تدوين و اجرای فاز اول این طرح خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سید امیر محسن ضیائی در نشست رییس جمهور با مسئولین وزارت بهداشت که همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: راهبرد گسترش جغرافيايي آموزش عالي سلامت در عرصه سرزمين به منظور ساماندهي و مديريت توسعه كيفي موسسات آموزش عالي سلامت، تحليل و برآورد نيروي انساني مورد نياز بخش سلامت، رشته و مقاطع مورد نياز نظام سلامت تا 1404 و برنامه ارتقاء كيفي آموزش پزشكي چهار بخش طرح تجول نظام آموزش پزشکی است که راهنماي عملياتي و سند راهبردي هر چهار بخش تهيه شده و فاز اول آنها در حال اجراست.

وی یادآور شد: صرف نظر از برنامه تحول نظام آموزش پزشكي، توسعه همكاري‌هاي بين‌المللي در دستور كار قرار دارد و در حال حاضر آمادگي كامل براي پذيرش فراگير از پايين‌ترين تا بالاترين رده‌ها از كشورهاي منطقه وجود دارد.

معاون آموزشی افزود: همچنين برنامه‌هايي براي اعزام نيروهاي تخصصي و فوق تخصصي به منظور ارائه خدمات پيچيده و روزآمد به كشورهاي همسايه وجود دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌هايي نیز براي افزايش ماندگاري نيروي تخصصي در مناطق كمتر برخوردار با همكاري ساير بخش هاي وزارت بهداشت در حال اجراست.

دکتر ضیائی در ادامه تصریح کرد: با علم به اين كه آموزش پزشكي، دستاوردهاي زيادي داشته است توجه دولت به فصل آموزش مي‌تواند در توسعه كشور تأثير اصلي و جدي داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.