دو نماینده دیگر پارلمان کویت وابسته به جناح مخالف استعفای خود را اعلام کردندو شمار نمایندگان کویتی که در اعتراض به خودداری پارلمان از احضار نخست وزیر، از سمت‌های خود استعفا کرده اند به پنج نفر رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه  دو نماینده دیگر پارلمان کویت وابسته به جناح مخالف روز یکشنبه استعفای خود را اعلام کردند تا به این ترتیب شمار نمایندگان کویتی که در اعتراض به خودداری پارلمان از احضار نخست وزیر، از سمت های خود استعفا کرده اند  به پنج نفر برسد.

"علی الراشد" رئیس پیشین پارلمان کویت که در ماه ژوئن به حکم دستگاه قضایی این کشور بی اعتبار اعلام شد و همچنین صفا الهاشم تنها نماینده زن پارلمان کویت روز یکشنبه در استعفا نامه خود اعلام کردند با این اقدام اعتراض آمیز می خواهند نارضایتی خود را از مانع و بن بستی که در مسیر اجرای اختیارات نمایندگان به وجود آمده است، اعلام کنند. 

در واقع نمایندگان پارلمان کویت خواستار آن هستند که نخست وزیر این کشور به علت شایعاتی که در رابطه با فساد مالی وی وجود دارد، برای پاسخ گویی به سوالات نمایندگان به پارلمان احضار شود اما این خواسته نمایندگان پارلمان کویت که در واقع در حوزه اختیارات آنان برای کنترل دستگاه اجرایی کشور می باشد، تا کنون تحقق نیافته است.

چهارشنبه هفته پیش نیز سه تن از نمایندگان پارلمان کویت به همین علت از ادامه کار با دستگاه قانونگذاری کشورشان انصراف دادند.

روز سه شنبه اکثریت نمایندگان پارلمان کویت با درخواست استیضاح شیخ جابر مبارک الصباح، عضو برجسته خانواده حاکم بر کویت، مخالفت کردند. وی به دادن هدایا به اعضای پارلمان و  مدیریت نامناسب سرمایه های کشور متهم شده است. 

این گروه از نمایندگان پارلمان کویت با تاکید بر این که چنین خواسته ای با مفاد قانون اساسی کشور مطابقت ندارد، درخواست استماع نخست وزیر کشورشان را رد کردند.

پارلمان کویت که از پنجاه نماینده تشکیل شده است برای بررسی استعفانامه های نمایندگان معترض ده روز فرصت دارد. اگر این درخواست ها پذیرفته شود، انتخابات پارلمانی میان  دوره ای ظرف دو ماه آینده در کویت برگزار خواهد شد.

پارلمان کنونی کویت در ماه ژوئیه بر اساس نتایج انتخاباتی که از طرف اکثر گروه‌ها و احزاب جناح مخالف تحریم شده بود، تشکیل شد. این احزاب و تشکلها به اصلاحات جنجال برانگیز قانون انتخاباتی کویت اعتراض دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار