مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش در راستای تعالی برنامه‌های دولت نهایت تلاش و همکاری را انجام می‌دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، ابراهیم جهانگیری ظهر امروز در حاشیه آیین گرامیداشت روز معلم در محل مصلای بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان با گرامیداشت هفته معلم و تبریک ماه رجب اظهار داشت: تجلیل از معلم تجلیل از مقام علم و فرهنگ است.

وی تصریح کرد: در تعاریفی که برای علم و دانش مطرح است، علم یعنی دانستن در برابر ندانستن و قرآن هم بر این امر تکیه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: کسی که توانسته به سر منزل مقصود برسد به واسطه سرپنجه‌های معلم دانایی بوده و نگرش مثبتی نسبت به جوامع بشری دارد و ما افتخار می‌کنیم که در درون قالب تعلیم و تربیت قرار گرفته‌ایم.

جهانگیری همچنین استاد شهید مطهری را انسانی دلسوز خواند و گفت: این استاد گرانقدر مسائل انقلاب را در حوزه و دانشگاه به خوبی تبیین می‌کرد و یاد وی و232 شهید فرهنگی استان کرمان را گرامی می‌داریم.

وی بیان داشت: معلم در مهمترین جایگاه فعالیت‌های انسان قرار گرفته است و اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول با بیان اینکه انتظارات عرصه تعلیم و تربیت نسبت به گذشته فرق کرده است، خاطرنشان کرد: ایجاد تغییرات مطلوب هم در بعد رفتاری و هم عملی و مناسب با بینش و رفتار دانش‌آموزان از کارهای اصلی آموزش و پرورش است.

جهانگیری، معلمان را محور اصلی آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: بخش اعظم معلمان در رابطه با تولیدات آموزشی متناسب با درس و استفاده از روش‌های مختلف فعالیت دارند و این امر یکی از شاخصه‌های تغییر در تعلیم و تربیت نسبت به گذشته بوده است.

وی افزود: شاخصه دیگر این است که معلمان بر این باورند که به حد اعلی امانت‌دار هستند و می‌دانند تاثیرات آنها در تعلیم و تربیت ابتدا بر خود و فرزندانشان است، لذا برای نمونه بودن در یک مقطع کوتاه فعالیت نمی‌کنند، بلکه مسیر ماندگار بودن را طی می‌کنند تا آثار آن در تاریخ آشکار شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه کلید اصلی تعلیم و تربیت در دست معلم است و از بدو انقلاب اسلامی تاکنون زمینه تحصیل برای 100 درصد افرادی فراهم شده که به سن مدرسه رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب این زمینه برای 70 درصد فراهم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دولت جمهوری اسلامی در گذشته و حال دنبال ایجاد بسترها برای فعالیت‌های آموزش و پرورش بوده و نگاه‌های دولت تدبیر و امید نسبت به آموزش و پرورش حاکی از احساس تاثیرگذاری آموزش و پرورش برای جامعه است.

جهانگیری بیان داشت: مطالبات سال‌های 89 تا 92 فرهنگیان که انباشته شده بود با نگاه عمیقی که دولت به فرهنگیان داشت، بخش اعظمی از آن پرداخت شده و20 درصد از پاداش بازنشسته ابتدای سال جاری پرداخت شد و80 درصد آنها هم ظرف شش روز آینده پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش خود را مکلف می‌داند در رابطه با تعالی برنامه‌های دولت نهایت تلاش و همکاری را داشته باشد.

جهانگیری به افزایش اعتبارات آموزش و پرورش به 26 درصد اشاره کرد و افزود: گرچه اعتبارات ارتقا یافته است، اما به علت گسترده بودن دامنه فعالیت آموزش و پرورش در همان جایگاه می‌مانیم.

وی خاطرنشان کرد: ما سه شعار در آموزش و پرورش کرمان مطرح کرده‌ایم، اینکه برای دسترسی به علم واقعی آموزش‌های کاربردی و همراه با مهارت برای رفع مشکلات جامعه و نابسامانی اقتصادی تلاش کنیم و با پرورش متعادل و پرهیز از افراط و تفریط در زمینه پرورش کار کرده و تلاش کنیم معلمان در بعد معیشتی راحت باشند و عزتمندی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.