مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه 79 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند،گفت:مرگ ومير ناشي از حوادث كار در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشت.

عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،تصریح کرد:در سال گذشته 78 نفر مرد و یک زن بر اثر حوادث كار در استان جان باختند. بر اساس آمارهاي موجود سقوط از بلندي با 39فوتي،برق‌گرفتگي با 21 مورد،اصابت اجسام سخت 13 مورد فوتي در رتبه هاي اول تا سوم مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 99درصد فوتی حوادث کارایرانی هستند،گفت:طي اين مدت شهرستان ‌هاي ساری با 17فوتي(همگي مرد)،آمل با 10 فوتي(همگي مرد) و بابل با 8 فوتي(همگی مرد )بيشترين و شهرستان‌هاي سوادکوه،گلوگاه،نکا،رامسر و جویبار هر کدام با یک فوتی كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار را داشتند.

عباسی با اشاره به اینکه 66 نفر از فوتی های ناشی از حوادث کار متاهل می باشند گفت: سنین 21 تا 30 سال با 25 نفر و 51 تا 60 سال با 18 نفر و 31 تا 40 سال با 16 نفر به ترتیب دارای بیشترین فوتی ناشی از حوادث کار هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است گفت:ارزش نهادن به جان انسانها،داشتن برنامه ایمنی در کار،رعایت استاندارهاو قوانین مربوطه ،آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

برچسب ها: فوتی ، کارگر ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.