نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عزت و افتخار ایران، مرهون تلاش بی‌وقفه و بی‌ادعای معلمان است.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: گرامیداشت روز معلم در حقیقت پاسداشت مقام انسان‌هایی است که بی‌ادعا و با صداقت تلاش می‌کنند.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: استاد مطهری اسوه بزرگ فضل و تقوا و نماد صداقت و وطن دوستی بود و یادگارهای علمی باقی‌مانده از این عالم وارسته می‌تواند راهنمای شایسته‌ای برای معلمان باشد و آن‌ها را به سمت تعالی سوق دهد.

فتاحی اضافه کرد: معلمان از ارکان اصلی جامعه هستند و باعث تربیت نسلی متعهد و انقلابی شده و می‌توانند بالندگی کشور را موجب شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: رسالت امروز معلمان بیش از گذشته بوده و معلمان جامعه علاوه بر تعلیم و تربیت باید تلاش کنند دانش‌آموزان از گرفتار شدن در دام فرهنگ‌های بیگانه در امان باشند.

فتاحی ادامه داد: در سایه تلاش بی وقفه معلمان امروز شاهد رشد علمی بالای کشور هستیم و جوانان ما با حضور در المپیادهای مختلف جهانی نام ایران را در دنیا پرآوازه می‌کنند.

وی، ولایت‌مداری و وفاداری به نظام را از شاخص‌ترین ویژگی معلمان دانست و افزود: معلمان همواره برای تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و برای صیانت از نسل جوان با جان و دل تلاش کرده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت حل مشکلات معلمان، گفت: مشکلات جامعه معلمان باید حل شود تا آنان با خاطری آسوده به کار خود ادامه داده و به دستاوردهای مهم‌تری دست یابند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قشر زحمت‌کش بسیاری از اوقات با تحمل سختی‌ها در دور افتاده‌ترین نقاط کشور با از استفاده از ابتکارات و خلاقیت‌ها، دانش‌آموزان خود را با تازه‌های بیشتری آشنا می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه آشنایی معلمان ما با سیره و افکار شهید مطهری بیشتر باشد به همان اندازه در تربیت نیروی انسانی متعهد موفق خواهند بود/س.

برچسب ها: ایران ، ارومیه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.