کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل از بومي سازي تعدادي قطعات( wedge slide cramp alloy) واحد تکميل نورد گرم خبر داد و گفت: اين قطعات در داخل تجهيز مندريل به کار گرفته مي شوند و داراي حساسيت بالايي هستند که تعداد چهار عدد از اين قطعات در مدت زمان پنج ماه ساخته شده اند و در حال حاضر در تجهيز مربوطه مونتاژ و به کار گرفته شده اند و داراي کارکرد مناسب مي باشند.

ميثم آقا ابراهيميان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،افزود: براي بومي سازي اين قطعات ابتدا اطلاعات لازم از نوع آلياژ (منگنز ، برنز) از منابع مختلف استخراج و با تحقيقات گسترده و بکارگيري از نيروهاي مجرب و گرد آوري اطلاعات نرم افزاري و ساخت قطعات بصورت نمونه هاي آزمايشگاهي در اشل هاي مختلف نموديم که با بررسي و انجام تستهاي مختلف و صرف زمان و هزينه ، بحمد ا... موفق به توليد قطعات از روش فورج با خواص مکانيکي و شيميايي مطابق با استاندارد در داخل کشور براي اولين بار شديم.

وي تصريح نمود: اين قطعات پس از ماشينکاري بدون هيچگونه مغايرت ابعادي و آزمايشگاهي در شرکت روهين تابان سپاهان ساخته و تحويل شرکت فولاد مبارکه گرديد.

کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل در ادامه با اشاره به مزيتهاي ساخت اين قطعات گفت: ساخت اين قطعات از خروج مبلغ قابل توجهي ارز از کشور جلوگيري به عمل آورده است و علاوه بر اين دانش فني بومي سازي اين قطعات و صرفه جويي در هزينه و زمان ساخت و تحويل نيز از ديگر مزيتهاي اين طرح به شمار مي آيد. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.