مقامات آمریکا و اسرائیل در نشسیت سالانه بنیاد دفاع از دموکراسی ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران از مسیر مذاکرات مربوط به این برنامه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سفیررژیم صهیوونیستی در آمریکا نسبت به مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 ابراز نگرانی کرد و گفت تل‌آویو از حصول "توافق هسته‌ای بد" بین ایران و گروه 1+5 نگران است.

"رون درمر"، سفیر اسرائیل در آمریکا در سخنانی خود در "بنیاد دفاع از دموکراسی"گفت اسرائیل نگران است که به زودی چیزی که به گفته وی "توافقی بد" است، بین ایران و قدرت‌ها منعقد خواهد شد.

وی همچنین مدعی شد مذاکرات هسته‌ای پیش رو در وین با این خطر همراه است که ایران را از دو ماه فاصله‌ای که برای دست یافتن به بمب اتمی دارند تا دو تا سه ماه پس از دست‌یابی به بمب به جلو حرکت دهد.

این مقام همچنین مدعی شد: «آن‌ها در نطنز تقلب کردند. آن‌ها در قم تقلب کردند.»

در این مراسم ،که به مناسبت نشست سالانه بنیاد دفاع از دموکراسی برگزار شده بود،  "اد رویس"، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و  "باب منندز"، سناتور آمریکایی نیز سخنرانی کردند.

اد رویس درباره آنچه به گفته وی سیاست موفقیت‌آمیز در قبال برنامه هسته‌ای ایران بود گفت: "شکست جز این نیست که راهی کاآمد  برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران نداشته باشیم.شکست یعنی اینکه به ایران اجازه بدهیم برنامه موشک بالستیک بین قاره‌ایش را پیش ببرد."

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز بار دیگر حمایت خود را از لایحه مجلس سنا ،که پیشنهاد تشدید تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کرده و با تهدید اوباما به وتو روبرو شده بود اعلام کرد، و گفت که او معتقد است که تصویب این لایحه باعث خواهد شد اوباما یا رئیس جمهور بعدی با یک دو راهی عظیم که به گفته وی "پذیرش ایران هسته‌ای و یا آغاز جنگ" بوده روبرو نشود.

منندز مدعی شد که هیچ‌کس مانند او طرفدار راه حل‌های دیپلماتیک نیست ، ولی ادامه داد : "ما نباید به دنبال توافق برای توافق باشیم."

وی افزود : "چیزی که باعث نگرانی من شده است که که آن‌ها بیش از آنکه به دنبال توافق صحیح باشند به دنبال توافق هستند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
این حرفها دیگه تکراری شده
آخرین اخبار