در حال حاضر افزایش دوره‌های تخصصی و فلوشیپ باعث کاهش آموزش دندانپزشکی شده است و این یک معضل بزرگ برای حوزه دندانپزشکی است.

دکتر جعفر اقبال رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دانشکده در حال حاضر در 11 رشته تخصصی، دو رشته PHD و لیسانس پروتزهای دندانی دانشجو می‌گیرد که تعداد کل دانشجویان نامتناسب با امکانات موجود و زیادی از حد معمول است.

وی به واحد بین الملل دندانپزشکی دانشگاه اشاره کرد و افزود: علی رغم تمام زحمات بسیار زیاد مسئولان قبلی، این واحد امکانات و فضای مناسب درخور شان دانشگاه را در اختیار ندارد و باید فکری در خصوص این مشکل اندیشیده شود.

اقبال در خصوص مشکلات پیش رو عنوان کرد: کمبود فضای آموزش و تغییر بافت هیات علمی در چند سال اخیر است که بر فضای آموزش تاثیر گذاشته است. به طوری که با گذشتن 50 سال از تاسیس دانشکده تعداد زیادی از اساتید بازنشسته شده‌اند و جای خود را به اساتید جوان داده‌اند که سن پایین این اساتید بالطبع این موضوع را تغییر داده است.

وی ادامه داد: تاسیس دوره‌های تخصصی و فلوشیپ و PHD باعث کاهش توجه به آموزش دندانپزشکی شده است و این نقطه ضعف بزرگی برای دانشکده است که لازم است این موضوع توسط مسئولان حوزه آموزشی وزارت بهداشت قرار گیرد و راه حل منطقی و درستی در این خصوص بیندیشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار