مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: مجموع اعتبارات برای ساخت ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است که توسط شرکت فرودگاه های کشور و استانداری اردبیل پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی صفایی افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در متراژ 7 هزار و 90 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات برای ساخت این ترمینال 14 میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و 10 درصد توسط استانداری اردبیل تامین شده و مابقی اعتبارات نیز در تفاهم‌نامه‌ ای با استانداری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌‌‌‌های کشور پرداخت می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل با اشاره به نصب سیستم ILS در فرودگاه اردبیل گفت: سیستم فوق برای فرودگاه اردبیل خریداری شده و در مرحله کارهای ساختمانی و آماده‌سازی فنداسیون است.

صفایی بیان کرد: طبق جلسه‌ ای که با اداره‌کل ارتباطات و ناوبری داشتیم، مقرر شد، از یکم خرداد ماه امسال کارهای مربوط به نصب این سیستم در فرودگاه آغاز شود.

وی با اشاره به روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد افزود: تاکنون 1 هزار و 200 متر از روکش باند توسط اداره‌کل فرودگاه‌های استان اردبیل انجام شده و مابقی نیز در مناقصه‌ ای که 20 روز دیگر برگزار می شود، به پیمانکار واگذار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد که در حال حاضر 45 متر است به 60 متر افزایش می یابد و 15 متر آن توسط بنیاد مسکن استان اردبیل انجام می شود.

صفایی تشریح کرد: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار برآورد شده است.

وی از پیگیری جدی در زمینه برقراری پرواز در مسیرهای جدید از جمله پروازهای استامبول و کیش خبر داد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.