معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني (ره) خراسان رضوي از اجراي 34 هزار و 328 طرح بهداشتي اين نهاد در سال 92 خبر داد.

دكتر محمد حسن صائب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرگاران مشهد گفت: براي اجراي اين طرح ها كه در 12 حوزه به اجرا درآمده اند حدود 15 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.

وي افزود: ارائه خدمات بهداشتي اردوگاهي، ارزيابي سلامت مددجويان، بينايي سنجي قاليبافان، معاينات دوره اي مجريان خودكفايي و هم چنين احداث و بهسازي سرويس هاي بهداشتي به ترتيب با 16 هزار و 640 ، 6 هزار و 600 ، 4 هزار، 2 هزار و يك هزار و 600 بيشترين طرح هاي اجرايي را داشته اند.

صائب ارائه خدمات بهداشتي خوابگاهي، آموزش سلامت، بهداشت دهان ودندان، طرح شفا، آموزش پيشگيري از معلوليت ها، بهسازي محيط هاي خودكفايي و هم چنين توزيع سبد غذايي مسلولين را از ديگر طرح هاي اجرا شده در سال گذشته معرفي كرد.

وي با اشاره به اهميت بهداشت و درمان در داشتن جسم و جان سالم و در نهايت زندگي سالمتر ادامه داد: برخي از اين طرح ها مانند توزيع سبد غذايي مسلولين با همكاري مركز بهداشت و تأييد كارشناس مسئول بيماري هاي مركز بهداشت انجام شده است.

معاون حمايت و سلامت كميته امداد گفت: در برخي از طرح ها مانند آموزش پيشگيري از معلوليت ها كه مسأله ي آموزش مطرح بوده است علاوه بر برگزاري كلاس ها كتاب هايي در آن زمينه به مخاطبان ارائه شده و همراه با برگزاري برخي از كلاس ها مانند آموزش سلامت، هداياي بهداشتي نيز توزيع شده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: طرح ، بهداشتی ، کمیته ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.