وزیر امور خارجه سوئد گفت خسارتی که مواضع پوتین به اقتصاد روسیه وارد کرد به مراتب بیشتر از خسارت تحریم‌ها بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "کارل بیلدت" در گفتگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی درباره ی بحران اوکراین و نزدیک شدن تدریجی به مناقشه ی مسلحانه در این کشور مدعی شد: چیزی که در اوکراین شاهدش هستیم ادامه تلاش روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین است تا مانع از برگزاری انتخابات دمکراتیک در اوکراین شود، البته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به این مسئله اشاره کرده است. اگر این سیاست طرف روسی همچنان ادامه یابد و این کشور با جنگ اطلاعاتی در داخل اوکراین ترس و نفرت را ترویج کند، آنگاه شاهد خواهیم بود که هم آمریکا و هم اروپا به افزایش تحریم های خود ادامه خواهند داد.

این مقام سوئدی در ادامه درباره ی افزایش تحریم های روسیه گفت: به نظر من ارسال نشانه برای روسیه مهم است تا این کشور بداند که اگر به سیاست های خود ادامه دهد ما آماده ادامه تحریم‌ها و افزایش آنها هستیم. اما این کار باید گام به گام ادامه یابد. باید این فرصت داده شود که رئیس جمهور پوتین اقدام به تنش زدایی کند. به نظر من ما باید درک کنیم خسارتی که آقای پوتین به اقتصاد روسیه وارد کرد به مراتب بیشتر از هر اقدامی است که ما بتوانیم از طریق تحریم ها انجام دهیم چون سردرگمی و نامشخص بودن اوضاع اقتصادی و داد وستد با این کشور ، خسارت بسیار زیادی به روسیه وارد کرده است.

کارل بیلدت افزود: به نظر من اتفاقی که خواهد افتاد این خواهد بود که ترس و رعبی که در اقتصاد روسیه پدید خواهد آمد منشا داخلی دارد.مثلا ارزش روبل روسیه درحال کاهش شدید  است. کاهش ارزش روبل به معنی افزایش قیمت محصولات وارداتی است. اگر به روسیه نگاه کرده باشید می بینید که این کشور مقادیر زیادی از مواد غذایی مورد نیاز خود را وارد می کند. شما شاهد خواهید بود که تورم در بخش  کالاهای اساسی در روسیه به شدت افزایش خواهد یافت. این مسائل به اقتصاد روسیه آسیب وارد خواهند کرد. امیدواریم که این فشارها طی زمان باعث شوند که روسیه در اولویت های خود تجدید نظر کند.

وزیر امور خارجه سوئد افزود: وزرای امور خارجه ی اتحادیه ی اروپا چندین جلسه تشکیل دادند و با وجود همه گمانه‌زنی‌های رسانه ای درباره اختلاف نظر مقامات ، ما همیشه با مواضع متحد از جلسات بیرون آمدیم. شاید شما بگوئید که علت اتحاد ما ناشی از اقدامات پوتین بود چون  از دیدگاه غرب وی بیش از حد  اقدام کرده است و این باعث شد تا کسانی که در آغاز دیدگاههای ملایمی داشتند به تدریج ذهنیت خود را تغییر دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار