روسیه روز جمعه نسبت به حوادث اودسا در اوکراین که بیش از 30 کشته برجای گذاشت شدیدا ابراز "خشم و ناراحتی" و "وظیفه نشناسی جنایتکارانه" مقامات کیف را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز جمعه نسبت به حوادث اودسا در اوکراین که بیش از 30 کشته برجای گذاشت شدیدا ابراز "خشم و ناراحتی" و "وظیفه نشناسی جنایتکارانه" مقامات کی‌یف را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو از اوکراین و حامیان غربی آن می‌خواهد که به هرج و مرج پایان دهند و در قبال مردم اوکراین رفتار مسئولانه ای داشته باشند.

 وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو این "رخدادهای غم انگیز" را نشانه "وظیفه نشناسی جنایتکارانه" کیف می‌داند.

وزارت خارجه روسیه از کیف خواست اطلاعاتی مبنی بر وجود شهروندان روسی در میان کشته‌شدگان آتش سوزی شهر اودسا  را منتشر سازد،و  گفت : موسکو خودداری کیف از انتشار اسناد این مسأله را تلاشی جدید برای متهم ساختن روسیه به آنچه در اوکراین درحال وقوع است به حساب می‌آورد.

این وزارتخانه در بیانیه خود از کییف خواسته تا اسنادی را مننتشر سازد تا این ادعاها را تأیید نماید و گفته است : ضرورت دارد تا هرچه زودتر این اسناد منتشر شود.


این وزراتخانه در بیانیه خود همچنین گفته : اگر مشخص ساختن هویت کشته‌شدگان معلوم نگردیده و هیچ سندی نیز دال بر این مسأله وجود ندارد ، این سخنان نشان می‌دهد که تلاش جدیدی برای قانع کردن جامعه جهانی مبنی بر اینکه روسیه در اعتراضات مردمی در اودسا نقش دارد ، در حال انجام است .

این وزارتخانه همچنین می‌افزاید : این تلاش‌ها برای متهم ساختن روسیه با هر قیمتی است که به تمایل مقامات اوکراین در عدم مسؤولیت پذیری آنچه در این کشور می‌گذرد برمی‌گردد.

گفتنی است که پیشتر، رسانه‌های اوکراین اعلام کردند 15 تن از کشته شدگان تنش های اودسا اوکراین که شب گذشته به وقوع پیوست شهروندان روسیه بوده‌اند که اعتراضات در اوکراین شرکت کرده بودند.

از سوی دیگر نیز پلیس اودسا اعلام کرده است که اطلاعاتی که اعلام داشته 15 تن از شهروندان روسیه و 10 تن از جمهوری ترانس نیستریا در تنش‌ها حضور داشته‌اند می‌باشد صحیح نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار