در اظهاراتی در اتاق بازرگانی آمریکا

مرکل: جامعه تجاری آلمان از لغو نخستین تحریم ایران خوشحال شده است/ مذاکرات غرب و ایران در سایه تحریم ها علیه تهران ادامه یابد

صدراعظم آلمان در جریان سفر به آمریکا در اظهاراتی در اتاق بازرگانی آمریکا گفت مذاکرات غرب و ایران در سایه تحریم ها علیه تهران ادامه یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز:"آنگلا مرکل" روز جمعه در جریان دیدار با "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و مقامات این کشور اظهار داشت: مذاکرات کنونی غرب و ایران باید ادامه یابد اما همزمان سایه اهرم تحریم ها علیه تهران هم در جریان باشد.

مرکل در جلسه پرسش و پاسخ در اتاق بازرگانی آمریکا گفت:از زمانی که نخستین تحریم ضد ایران لغو شد جامعه تجاری آلمان خوشحال شده است.اگر یک جامعه تجاری به وضع تحریم اشتیاق داشته باشد جای تعجب دارد و تحت تاثیر هیچ خیال باطلی نیست.جامعه تجاری آلمان باید از تحریم های وضع شده تبعیت کند.

همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ساعتی پیش در کنفرانس خبری مشترک امروز خود با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن گفت: در ابتدا لازم است از مهمان نوازی دوستانه شما در کاخ سفید مراتب تشکر خود را اعلام کنم. از اینکه بار دیگر توانستم به واشنگتن بیایم و اینکه شرایطی فراهم شد تا بطور گسترده در خصوص مسائل مختلف با هم گفتگو کنیم، خرسندم.

"مرکل" با مهم خواندن مناسبات فرااطلسی میان اروپا و آمریکا بویژه در زمان حاضر اظهار داشت: تا به امروز گامهای مختلفی بطور مشترک در این زمینه برداشته شده است که البته باید ادامه یابد.

آنگلا مرکل ادامه داد: آنچه که امروز در اوکراین و شبه جزیره کریمه رخ داده است، زیر سئوال بردن آن نظامی است که در دوران بعد از جنگ در اروپا شکل یافته بود.

صدراعظم آلمان همچنین گفت: در تلاشیم تا اروپا حداکثر ظرف پانزده سال آینده از گاز روسیه بی نیاز شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار