عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت باید افزایش ناگهانی قیمت مرحله گذشته را در مرحله دوم تکرار نکرده و نظارت جدی در بازارها داشته باشد تا اختلال سودجویان در بازارها خنثی شود.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا به دنبال افزایش قیمت بنزین، قیمت‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم افزایش می‌یابد.

وی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی تأکید کرد: قسمتی از افزایش قیمت‌ها قبل از اجرای فاز دوم صورت گرفت و مقدار کمی هم بعد از اجرای فاز دوم، تغییر پیدا می‌کند و دولت باید تأثیرات، بر روی کالاها را به حداقل برساند تا افراد سودجو، در گرانفروشی نقش‌آفرینی نکنند.
 
نماینده مردم بهارستان تأکید کرد: مردم و مسئولین باید در تعامل با یکدیگر، هوشمندانه عمل کنند و مردم برای نشان دادن حداقل واکنش، باید از خرید کالاهای غیرضروری خودداری کنند تا قیمت‌ها کنترل شود.
 
نکو در رابطه با نقش دولت گفت: دولت باید نظارت جدی در بازارها داشته باشد و با کمک ابزارهای در اختیارش اختلال سودجویان را در بازارها خنثی کند.
 
وی تصریح  کرد: با مهار حرکت سودجویان در بازار، مراحل بعدی اقتصاد تثبیت خواهد شد و قیمت کالاها به صورت غیرواقعی، افزایش نخواهد یافت.
 
نکو در ادامه گفت: دولت باید از تأثیرات افزایش قیمت حمل‌ونقل، بر روی کالاها بکاهد تا بعضی کالاها و صاحبان توزیع کالا، به صورت غیرواقعی قیمت کالاهای تولیدی‌شان را افزایش ندهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: دولت باید با هوشمندی بالا،‌ جنبه نظارتی را از طریق دستگاه‌های سطح کشور به صورت گسترده عملیاتی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.