به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کمپانی تحقیقاتی IDC گزارش جدید خود در مورد وضعیت بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد که براساس آن می توان مشاهده کرد که سامسونگ تا چه حد در این بخش پیشرفت کرده و چه نیروی عظیمی در بخش اسمارت فون ها دارد.
این شرکت کره ای در سه ماهه اول سال جاری حدود ۳۰.۳ درصد از کل بازار را در اختیار داشته و در مجموع حدود ۸۵ میلیون گوشی هوشمند مختلف عرضه کرده است. میزان عرضه از سوی این شرکت در دوره مشابه سال قبل حدود ۶۹ میلیون دستگاه بوده است، ولی در مجموع سهم آنها نسبت به سال قبل مقداری کاهش داشته است.
طبق معمول اپل با عرضه حدود ۴۳.۷ میلیون آیفون و کنترل ۱۵.۵ درصد از بازار در رتبه دوم قرار دارد. در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، این شرکت در بخش میزان عرضه آیفون موفق تر عمل کرده ولی سهم آنها هم همانند سامسونگ کاهش داشته است. سهم آنها در دوره مشابه سال قبل ۱۷.۱ درصد بوده است.
همانند دوره های اخیر، جذاب ترین بخش رقابت مربوط به رتبه سوم می باشد. شرکت های هواوی با سهمی ۴.۹ درصدی و عرضه ۱۳.۷ میلیون گوشی هوشمند، لنوو با سهمی ۴.۶ درصدی و عرضه ۱۲.۹ میلیون اسمارت فون و ال جی با عرضه ۱۲.۳ میلیون اسمارت فون و سهمی ۴.۴ درصدی در رتبه های سوم تا پنجم قرار دارند.
در صورتی که آمار کلیه دستگاههای تلفن همراه (هم گوشی هوشمند و هم گوشی های معمولی) را در نظر بگیریم، سامسونگ با عرضه ۱۰۸.۹ میلیون دستگاه در رتبه اول قرار دارد. نوکیا، اپل، ال جی و هواوی نیز در رتبه های بعد قرار گرفته اند.