مقامات افغان روز پنجشنبه از کشته شدن هفت نیروی پلیس و 20 جنگجو طی درگیری‌های مختلف در این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری شین هوا، مقامات افغان روز پنجشنبه از کشته شدن هفت نیروی پلیس و 20 جنگجو طی درگیری‌های مختلف در این کشور خبر دادند.

"حمید آقا" فرماندار ولایت قندوز در این باره اعلام کرد در جریان حمله نیروهای طالبان به یک ایست بازرسی نیروهای پلیس افغانستان در ناحیه "دشت آرچی" در شمال این ولایت، سه پلیس افغان و دو جنگجوی طالبان کشته شدند.

 همچنین بر اساس اعلام مقامات پلیس افغانستان، یک مقام ارشد محلی طالبان به نام "ملا نسیم" در جریان درگیری میان نیروهای پلیس افغانستان و جنگجویان طالبان در ناحیه "چار دارا" در ولایت قندوز کشته شد. یک شورشی و یک نیروی پلیس افغان نیز طی این درگیری زخمی شدند.

همچنین بنا بر اعلام مقامات پلیس افغانستان، حمله جنگجویان طالبان به یک ایست بازرسی در ناحیه "علی شیر" در شرق ولایت "خوست" به کشته شدن چهار نیروی پلیس این کشور منتهی شد. در جریان این درگیری، سه جنگجوی طالبان کشته و یک تن نیز به اسارت گرفته شد.

این در حالی است که در عملیات دیگری که توسط نیروهای پلیس افغانستان در ولایت های "فاریاب" و "بدخشان" در شمال این کشور انجام شد، 14 نیروی جنگجو کشته شدند.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت افغانستان، در جریان حملاتی که توسط جنگجویان طالبان در این کشور طی سال گذشته صورت گرفت، بیش از 2900 غیر نظامی کشته و حدود 5700 تن نیز زخمی شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار