معاون موسسه اقتصاد بین الملل کره جنوبی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت ایران بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"دکتر هونگ چونگ هیم" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به اینکه من تا به حال سه بار به ایران آمده‌ام که نخستین بار آن دوازده سال پیش بود و سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هم به ایران آمدم افزود: به نظرم اکنون فضای ایران بسیار متنوع و گسترده شده است. با توجه به این تنوع من خیلی خوشبین هستم که اتفاقات بهتری در روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی رخ دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران و کره جنوبی از سال‌ها پیش روابط اقتصادی داشته‌اند، اما این طور نیست که فرصت بهبود برای روابط اقتصادی زیاد باشد بنابراین به نظر من ما باید از فضای فعلی استفاده کنیم کره جنوبی تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد و کالاهای مختلفی تولید می کند و ایران هم بازار خوبی برای کره جنوبی محسوب می‌شود. بازرگانان ایرانی هم در سال‌های گذشته روابط خوبی را با کره جنوبی برقرار کردند و ما بیشتر می‌توانیم با هم تعامل داشته باشیم.

معاون موسسه اقتصاد بین الملل کره جنوبی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه سئول خیلی علاقه داشت در زمان تحریم‌ها روابط خیلی خوبی با ایران داشته باشد اما این کشور رابطه بسیار قوی و صمیمی با آمریکا دارد و این رابطه اجازه نمی‌داد که ما با آمریکا قطع رابطه و آن روابطمان را مخدوش کنیم تا با ایران ارتباط داشته باشیم افزود : به خاطر همین کره جنوبی تصمیم گرفت سطح روابط خود را با ایران کاهش دهد. اما با اتفاقاتی که به تازگی رخ داده به ویژه در زمینه پرونده هسته‌ای ایران و نیز باز شدن فضای سیاسی و اقتصادی در ایران، سطح روابط کره جنوبی و ایران بهتر خواهد شد. اما به نکته ای اشاره کنم و آن این است که ما به روش سومی فکر می کنیم که دو طرف را داشته باشیم. من طی سالهای گذشته هم از ایران دیدار داشتم و تحریمها را اگرچه مهم می دانستیم اما معتقدیم که باید روابط ما همیشه مناسب باشد.

"هونگ چونگ هیم" افزود : ما از ایران نفت وارد می کنیم و یکی از کسانی هستیم که واردات نفت بالایی از ایران داریم و در زمان تحریم ها هم عدم ورود نفت به کره جنوبی مشکلاتی را فراهم کرده بود اما در موارد متعددی می توانیم کار اقتصادی انجام دهیم. ما علاقه مند هستیم با کشورهای منطقه مانند پاکستان و افغانستان که ایران هم نقش مثبتی در آنها دارد همکاری اقتصادی وسیعی داشته باشیم. ایران موقعیت استراتژیک خوبی دارد که می تواند در گسترش این روابط به ما کمک کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار