با جاری شدن سیلاب و آب در رودخانه هیرمند و در نهایت ورود آن به دریاچه هامون پس از سال ها خشکسالی لبان ترک خورده هامون خیس شد و موجی از خوشحالی و شعف در منطقه سیستان و در بین مردم روستایی حاشیه هامون پدیدارشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب ها در کشور افغانستان موجب شد تا بخشی اندکی از حق ایران که در پشت موانع و سدهای بتنی انباشته شده بود در مسیر هیرمند سرازیر شود و با رساندن خود به هامون، مردم این سرزمین تفدیده را شاد و امید به زندگی را در دل کشاورزان سیستانی زنده کند.

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از روند جاری شدن آب در هیرمند گفت: هامون سال ها است که تشنه است و بهتر است که در حال حاضر برای رفع این عطش و سیراب سازی زمین های ترک خورده کشاورزان آبگیری هامون در اولویت نخست قرار گیرد و سپس به سمت چاه نیمه چهارم رها سازی شود.

خسرو افسری با بیان اینکه طبق برآورد اولیه کمتر از 10 درصد پهنه 560 هزار هکتاری هامون آبگیری شده است افزود: هر چند که این میزان در مقایسه با وسعت 400 هزار هکتاری هامون در داخل خاک ایران بسیار اندک است اما روزنه ای از امید را در دل مردم این منطقه زنده کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: امید ، هامون ، جاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.