بر اساس آمار و ارقامی که سازمان آمار ایتالیا (ایستات) منتشر کرد میزان تورم در این کشور در ماه آوریل به 0.6 درصد در مقیاس سالانه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، میزان تورم،افزایش سطح عمومی قیمت ها، در ایتالیا در ماه آوریل در مقیاس سالانه به 0.6درصد رسید حال آنکه رقم این شاخص در ماه مارس 0.4 درصد بود.

بر اساس آمار و ارقامی که سازمان آمار ایتالیا(ایستات) روز چهارشنبه منتشر کرد میزان تورم در این کشور در ماه آوریل به 0.6 درصد در مقیاس سالانه رسید.

براساس این گزارش ، نرخ تورم در مقیاس ماهانه 0.2 درصد افزایش یافت. علت اصلی افزایش این شاخص اقتصادی از یکسو هزینه های مربوط به عید مسیحی پاک و از سوی دیگر ناشی از افزایش هزینه های مربوط به حمل و نقل و خدمات امور رفاهی و اوقات فراغت و فعالیت های فرهنگی بوده است.

بر اساس این گزارش، نرم تورم مبنا نیز در این کشور، یعنی بدون در نظرگرفتن تغییر قیمت برخی کالاها و خدمات مانند حامل های انرژی، فرآورده های تازه غذایی که در برخی ماه های از سال از نوسان زیادی برخوردار است و در نتیجه نمی تواند معیار باثباتی برای سنجش میزان تورم باشد، در این ماه به یک درصد رسید.

نرخ تورم ایتالیا بر اساس شاخص هماهنگ بهای کالاها و خدمات مصرفی که برای هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور جداگانه انجام می‌گیرد و بانک مرکزی اروپا از آن به عنوان معیاری برای سنجش تغییرات قیمت ثابت و معینی از کالاها و خدمات مصرفی خانوارها استفاده می‌کند،در ماه آوریل 0.3 درصد و در مقیاس سالانه 0.6  درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار