کشور ایتالیا از سال ۲۰۰۸ دچار بحران اقتصادی شدید شده است؛ این بحران از زمان جنگ جهانی دوم طولانی‌ترین بحران این کشور بوده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، بر اساس آمار منتشر شده، انتظار می‌رود اقتصاد ایتالیا در سال ۲۰۱۳ بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد تنزل پیدا کند، این در حالی است که این انقباض مالی طولانی‌ترین بحران این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات)، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور ۱.۸ درصد تنزل خواهد داشت. این در حالی است که در محاسبات پیشین این انقباض ۱.۷ درصد تخمین زده شده بود.

این گزارش پس از آن مطرح شد که رهبران اروپایی گفتند نابسامانی اقتصادی ایتالیا منطقه یورو را در معرض خطری حقیقی قرار می‌دهد.

احتمال دارد پیش‌بینی‌های ضعیف درباره میزان رشد اقتصادی کار دولت را برای عمل در راستای اهداف کاهش کسری بودجه‌ی اتحادیه اروپا و یا عمل به وعده‌هایش برای کاهش مالیات‌ها دشوارتر کند.

ایتالیا از سال ۲۰۰۸ دچار بحران اقتصادی شدید شده است؛ این بحران از زمان جنگ جهانی دوم طولانی‌ترین بحران این کشور بوده است.

گفتنی است که نرخ بیکاری در این کشور ماه سپتامبر به ۱۲.۵ درصد رسید که از از سال ۱۹۷۷ بیشترین میزان بوده است؛ به گفته موسسه ایستات انتظار می‌رود نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۴ به ۱۲.۴ درصد برسد.

بحران شدید بدهی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ناچار کرده است اقدامات ریاضتی شدید و اصلاحات اقتصادی سخت اتخاذ کنند، گفتنی است این اقدام تظاهرات مردم در کشورهای اروپایی را سبب شده است.این بحران نه تنها تهدیدی برای اروپا بلکه تهدیدی برای دیگر اقتصادهای پیشرفته‌ی جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار