رئیس اداره مدیریت عملکرد حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط 3 عدد ایگوانا در یکی از مراکز خرید و فروش ماهیان تزئینی در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا خویشتن‌دار گفت: در پی گزارش یکی از شهروندان مبنی بر نگهداری و فروش تعدادی ایگوانا در یک مرکز خرید و فروش ماهیان تزئینی در سطح شهر تهران مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی افزود:پس از بازدید و بررسی محل مورد نظر، 3 عدد ایگوانا کشف و ضبط شده  و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل گردیدند.

خویشتن دار با اعلام اینکه  هزینه ضرر و زیان توسط این متخلف پرداخت شد گفت:این حیوانات به کلینیک دامپزشکی سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده شدند.

گفتنی است؛ ایگوانا جزء خزندگانی است که بر طبق کنوانسیون منع تجارت جهانی گونه های جانوری و گیاهی،برای ورود به کشور نیازمند دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین مجوز خروج از کشور مبدا می باشد.

رئیس اداره مدیریت عملکرد حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حضور این گونه حیوانات در بین مردم و نگهداری از آنها در محیط خانه به دلیل برخی بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات خطر ساز است گفت:از مردم عزیزمان در خواست می کنیم از خرید و نگهداری حیوانات وحشی خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده‌ هرنوع خرید و فروش گیاهان و جانوران وحشی، محیط زیست استان تهران را با شماره تلفن‌های 77359564 و 77355781 الی 4 در جریان بگذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار