سردار قاسم صادقی، مشاور فرماندهی سپاه گفت: طرح تغییر نام خلیج فارس طرح انگلیسی بوده است زیرا آنان با به کار بردن عناوین جعلی و تحریک کردن حس ناسیونالیستی مسلمانان آنان را به جان یکدیگر بیندازند.

سردار قاسم صادقی در گفتگو با خبرنگار دفاعی -امنیتی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح تغییر نام خلیج فارس طرح انگلیسی بوده است زیرا آنان در صدد بودند که با به کار بردن عناوین جعلی حس ناسیونالیستی مسلمانان را تحریک کنند و آنان را به جان یکدیگر بیندازند.
 
مشاور فرماندهی سپاه ادامه داد: انگلیسی‌ها با هدف تغییر نام خلیج‌فارس در صدد هستند که بین مسلمانان ایرانی و اقوام عرب درگیری ایجاد کنند و هدفشان این است که بر خلیج فارس حاکم شوند.

مشاور فرماندهی سپاه درباره ریشه نام خلیج ‌ارس ابراز کرد: نام خلیج فارس را بر این عنوان خلیج فارسی می‌گویند که شماری از اقوام فارس که فارسی‌زبان بودند و ایرانی‌ها در زمره این اقوام فارس به شمار می‌آیند در این منطقه سکنی گزیدند لذا این اساس این منطقه نیز خلیج فارس نام گرفته است.

وی درباره قدمت ایرانی بودن منطقه خلیج‌فارس اظهار داشت: منطقه خلیج فارس  از قدمت ایرانی و گستردگی خاصی برخوردار است  و بدلیل استقرار ایرانیان در کناره‌های شمال خلیج فارس این منطقه از قدیم به ایرانی‌ها منسوب است.

سردار صادقی با اشاره به آیه قرآن کریم که یهود خود را قوم برتر از اقوام دیگر می‌داند و همچنین هدف انگلیس برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: این طرح انگلیسی تفرقه‌انداز ریشه در قوم یهود دارد زیرا طبق آیه قرآن کریم یهودی خود را برتر از اقوام دیگر می‌دانند و همیشه برای اینکه بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند زیرا می‌خواهند خودشان بر منابع زمینی و زیرزمینی ما مسلمانان حکومت کنند.

وی ادامه داد: انگلیسی‌ها با هدف تغییر نام خلیج فارس در صدد هستند که بین مسلمانان ایرانی و اقوام عرب درگیری ایجاد کرده و بر خلیج فارس حاکم شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، خلیج ، فارس ، ملی ، پارس ، گنجینه ، تمدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار