رییس دانشگاه آزاد واحد زاهدان گفت: در طول تاریخ ، خلیج فارس نه تنها بخشی از خاک ایران محسوب میشده، بلکه بر اساس تمام منابع تاریخی موجود این پهنه آبی با عنوان خلیج فارس یا خلیج عجم شناخته میشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، ابراهیم زاده افزود: این نام از گذشته های بسیار دور در مکاتبات و قرار دادهای بین اقوام و ملتهای مختلف از جمله اروپاییان مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی خلیج فارس را مهمترین گذرگاه نفتی جهان نامید و خاطر نشان کرد: این خلیج و سواحل آن منبع غنی نفت و گاز هستند و به همین علت نقش سیاسی و اقتصادی ویژه ای در جهان امروز دارند.

ابراهیم زاده همچنین به ادعای برخی کشورهای حوزه خلیج فارس درباره نام این خلیج اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس علی رغم اینکه عمر تاریخی کمی دارند اما بعلت برخی مسایل سیاسی نام این خلیج را به نام خلیج عربی تغییر می دهند.

گفتنی است شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ با توجه‌ به‌ هدف‌ قراردادن‌ هويت‌ فرهنگي‌ و تاريخي‌ ملت‌ ايران‌ از سوي‌ ايادي‌ استكبار جهاني‌ به‌ خصوص‌ برخي‌ از كشورهاي‌ همسايه‌ و تلاش‌ آنان‌ براي‌ تحريف‌ نام‌ تاريخي‌ خليج‌ فارس، به‌ پيشنهاد شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌ روز دهم اردیبهشت، روز اخراج‌ پرتغالي‌ها از تنگه‌ هرمز را به‌ عنوان‌ روز ملي‌ خليج‌ فارس‌ نامگذاري‌ كرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.