یکی از مزایای بسیار مهم مصرف کود کمپوست، کاهش مصرف آب است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مجری کود‌های آلی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه مصرف کمپوست باعث کاهش مصرف سم می‌شود، افزود: یکی از مزایای بسیار مهم مصرف این کود، کاهش مصرف آب است.

ریاحی با بیان اینکه استفاده از کود کمپوست سبب پاک شدن محصولات کشاورزی و به اصطلاح سبز شدن آنها می‌شود، افزود: کود تولید شده فاقد بذر علف هرز، تخم حشرات، آفات بیماری‌ و قارچ‌ها است.

مجری کود‌های آلی جهاد کشاورزی فارس گفت: کود کمپوست نسبت به کود شیمیایی، مزایای زیادی دارد و استفاده از این کود در کشاورزی افزایش مقاومت گیاه به سرما،گرما و محرک‌های محیطی را در پی دارد.

این مسوول با بیان اینکه کاهش تبخیر از سطح خاک، جلوگیری از سله بستن خاک، سهولت جذب مواد غذایی توسط گیاه از فواید استفاده از این نوع کود است، ادامه داد:کاهش صدمات وارده از شرایط خاک‌های شور و نامتعارف و بهبود عملکرد گیاه، کاهش خط آلاینده‌ها در خاک و اثر خنثی‌کنندگی را از دیگر مزایای کود کمپوست دانست.

ریاحی با بیان اینکه مواد آلی خاک قادر به جذب آب معادل دو الی شش برابر وزن خود هستند، گفت: در مناطق خشک و نیمه خشک که کم‌آبی یکی از فاکتورهای اصلی در کاهش رشد گیاه محسوب می‌شود استفاده از کود کمپوست بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مواد آلی پنج برابر سبک‌تر از بخش معدنی خاک است، افزود: در صورتی که میزان ماده آلی خاک یک درصد افزایش یابد حداقل15 و حداکثر 35 درصد کاهش مصرف آب کشاورزی داریم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مصرف ، کود ، کمپوست ، مزیتها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.