نویسنده کتاب "جاذبه" از کمپانی "برادران وارنر" شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، نویسنده کتاب "جاذبه"، "تس گریستن" از کمپانی برادران وارنر به خاطر فیلم "جاذبه" به کارگردانی "آلفونسو کودرون" شکایت کرده است و این در حالی است که ابتدا "گریستن" گفته بود فیلم با کتاب هیچ ارتباطی ندارد.
 
نویسنده پرکار آمریکایی در شکایت نامه خود درخواست میلیون‌ها دلار از فیلم برنده اسکار کرده است.
 
"گریستون" مدعی شده است که این فیلم تمام اعتبارش را به او مدیون است و پانصد هزار دلار سود تولید و 2.5 درصد از سهم هرگونه اقتباس از کتاب "جاذبه" به عنوان فیلم، به نویسنده کتاب تعلق می‌گیرد.
 
"ساندرا بولاک" و "جورج کلونی" ستاره‌های "جاذبه" بیش از 716 میلیون دلار از این فیلم درآمد کسب کرده‌اند و وکیل "گریستون" اگر بتواند اعداد و ارقام اصلی فروش فیلم را کمپانی برادران وارنر بگیرد، میلیون‌ها دلار به دست خواهد آورد.
 
واقعیت این است که کتاب "جاذبه" در جزئیاتی با فیلمش مشابه است: هر دو درباره ون فضانوردی است که در فضا زندانی می‌شود و برای زندگی‌اش می‌جنگد، گرچه کتاب از ویروسی که ایستگاه فضایی را در برگرفته هم روایت کرده است.
 
با تمام این تفاسیر کتاب شبیه به فیلمی است که "کوارون" و پسرش "جوناس" نوشته‌اند، اما شکایت "گریستون" نقطه مقابل حرف‌های او در ماه اکتبر است که گفته بود: "جاذبه" فیلم بزرگی است اما براساس کتاب من نیست."
 
دادگاه جانب "گریستون" را گرفته و عقیده دارد کار او توسط استودیو و شبکه‌ها دزدیده شده است.
 
البته تا حدی حق با "گریستون" است اما او خیلی امیدوار به گرفتن تمام حق خود است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار