مدیر امور شهرکها و نواحی صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: این لوله ها از جنس کامپوزیت با الیاف مصنوعی و رزین و مواد اولیه مقاوم در برابر سایش است که تحمل فشار 24 بار را دارد.

به گزاش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

سید محمد کاظم اعتمادی ادامه داد: طراحی این لوله ها که تولید آن پس از آزمایش های مکرر امروز آغاز شده است، حاصل فعالیت 10 ساله محققان داخلی در مرکز تحقیقات وتکنولوژی فراتک شیراز است.

مجموعه صنعتی شیراز نخستین مرکز تحقیقات کامپوزیت خاورمیانه و چهارمین مرکز بزرگ تحقیقات کامپوزیت جهان محسوب می شود.

قائم مقام مجموعه صنعتی شیراز بیان کرد : تولید این لوله های ضد سایش با توجه به نیاز صنایع معدنی و برخی خطوط انتقال سیالات در مرکز تحقیقات این واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام مراحل مختلف آزمایش تولید شد.

حمیدرضا ظهیر امامی افزود: لوله های ضدسایش در کشور و نیز برخی از طرحهای معدنی کشور قزاقستان مورد آزمایش و استفاده قرار گرفت و عملکرد موفقیت آمیزی داشت.

وی با بیان اینکه فناوری ساخت لوله های مقاوم در برابرسایش در این شرکت انحصاری است، ادامه داد: این لوله ها در برابر سائیدگی کانی ها با درجه سختی بالا مقاومت دارد و به علت ساختار فیزیکی و مواد خاص به کار رفته در بدنه لوله- سیالات و کانی ها و موادی که دارای قدرت سایش است، در هنگام عبور از لوله هیچ گونه اثری بر لوله ندارد.

ظهیر امامی بیان کرد: این شرکت با هشت خط تولید متناسب با نیاز بازارهای داخلی و خارجی ظرفیت تولید این لوله ها در قطرهای مختلف تا 3 هزار میلیمتر را دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.