معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره دقت‌افزایی موشک‌های ما و ساخت سامانه دیگری که تحت فشارهای سیاسی به ایران فروخته نمی‌شود؛ گفت: با وجود برخی از پیشرفت‌های دشمنان، ما باید راه خودمان به صورت بومی پیدا کرده و با قوت و همت آن را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سید محمد حجازی معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه جشنواره باقرالعلوم (ع) یادواره پورسینا که در سالن آمفی‌تئاتر مسجد جامع بقیه‌الله اعظم (عج) برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مطهری و روز استاد و با بیان تبریک برای موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) اظهار داشت: چشم‌انداز و راهبردهای این دانشگاه بسیار خوب، بلندنظرانه و با نگاه راهبردی تدوین و تهیه شده و شوق برانگیز، تحرک‌بخش و شورآفرین است که امیدواریم در سال‌های آینده نتایج این اقدامات را مشاهده کنیم.
 
وی افزود: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم‌ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، همه اقدامات در حوزه علوم و تحقیقات و به خصوص بخش پزشکی همه این اهداف را تعقیب می‌کنند و شعار سال باید چراغ راه این حوزه باشد زیرا همان‌طور که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده علم ثروت‌آفرین و اقتصاد شکوفا، مبتنی بر علم و دانش است.
 
سردار حجازی در ادامه تصریح کرد: دانش و علم فرهنگ‌ساز است، امروز فرهنگ جوامع غربی به دلیل داشتن مرجعیت علمی در دنیا در حال حکمرانی است و آثار فرهنگی این جوامع در اقصی نقاط عالم به واسطه تولید علم و دانش اثرگذاری فرهنگی دارد.
 
معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر بخواهیم در داخل و خارج از کشور در حوزه فرهنگی اثرگذاری داشته باشیم نیاز به حرکت و جهاد علمی داریم که بدون مدیریت جهادی و عزم ملی محقق نمی‌شود.  
 
وی افزود: آن چه که در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضرت بقیه الله (عج) و سایر نیروهای مسلح دیده می‌شود متاثر از همین روحیه جهادی است و در کل کشور نیز این روحیه دیده می‌شود.
 
سردار حجازی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بازدید از یک نمایشگاه فرمودند هر جا پیشرفت و گام بلندی مشاهده شده در پس آن وجود عناصری با روحیه و انگیزه بسیجی و جهادی می‌بینیم یعنی این روحیه منشا اصلی این پیشرفت‌هاست.
 
معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از پیشرفت‌های سلول‌های بنیادین نیز فرمودند که این روحیه بسیجی و جهادی را در این عزیزان مشاهده کرده‌ام.
 
وی با بیان اینکه روند شکوفایی علم در کشور به سرعت در حال پیشرفت است و به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم، اظهارداشت: معتقدم حقیقتا پیشرفت علمی کشورمان و افتخارات کسب شده مرهون پرچمی است که مقام معظم رهبری برافراشتند و با صحبت از جهاد علمی و حرکت علمی از جوانان و دانشمندان مطالبه داشتند که به اینجا رسیده‌ایم.
 
سردار حجازی افزود: به عنوان نمونه مقام معظم رهبری در چند مورد فرمودند بروید به دنبال این کار و در این مطالبه داشتند البته برخی فکر می‌کردند که نمی‌شود ولی بعدها فهمیدند که برآورد حضرت آقا درست بوده است.
 
معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مثلا در مورد دقت موشک‌های ما مقام معظم رهبری فرمودند به دنبال دقت افزایی بروید اما بعضی‌ها می‌گفتند این موضوع دقت بردار نیست و مربوط به موشک‌های کروز است اما با همتی که به وجود آمد در طول این چند سال به دستاوردهایی در این زمینه دست یافتیم که افتخار آمیز است حتی خود این افراد باور نداشتند اما با مطالبه رهبر معظم انقلاب به اینجا رسیدیم.
 
وی گفت: در مورد سامانه دیگری که قرار بود کشورهای خارجی آن را به ما بفروشند اما تحت فشارهای سیاسی نفروختند حضرت آقا فرمودند بروید و خودتان بسازید، خیلی‌ها می‌گفتند یعنی ما می‌توانیم آن را تولید کنیم اما وقتی وارد شدند به حمدالله پیشرفت‌های بسیار عالی بوده که در جای خودش بیان خواهد شد.  
 
سردار حجازی اظهار داشت: برخی از عزیزان در یکی از همین کارها بنا بود که با یکی از کشورهای خارجی کار مشترکی را انجام دهند که سه سال به طول انجامید و قرار بود نرم‌افزار از آن‌ها و نیروی انسانی از ما باشد اما بعد از سه سال این عزیزان به این نتیجه رسیدند که باید همکاری آن‌ها را قطع کنند؛ البته نمی‌خواهم بگویم همکاری بد است اما اگر متکی به توانمندی‌های داخلی باشیم دچار این مسایل نمی‌شویم.
 
وی افزود: مشکلاتی مانند این که این هیئت‌ها مرتب در رفت و آمد باشند وجود داشت و من به این عزیزان گفتم اگر از اول به توانمندی داخلی تکیه می‌کردید زودتر به نتیجه می‌رسیدید زیرا ما ممکن است تصورمان چیزی باشد و دیگران چیزهای دیگری بخواهند.  
 
سردار حجازی تصریح کرد: مقام معظم رهبری براتکای به توانمندی داخلی و پیشرفت درون‌زا و تقویت اقتدار درونی تاکید کردند لذا جوانان و دانشمندان و مراکز تحقیقاتی و سفارش دهندگان باید به این باور برسند که ما می‌توانیم همان طور که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند؛ ولی درونی کردن این موضوع که ما می‌توانیم "مهم" است.
 
معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: من خودم را می‌گویم، باور نمی‌کردم که بعد از این همه تحریم‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‌های دشمن بعد از 30، 35 سال به چنین پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی برسیم لذا این از کوته‌بینی ما است و اگر این کوته‌بینی و کم همتی‌ها را کنار بگذاریم و نگاه خود را بلند کنیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم.
 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر روی نگاه بلند نظرانه افزود: نباید حرکت دیگران را تکرار کنیم ما باید ببینیم که رقبا و دشمنان ما چه کار کرده‌اند اما باید بدانیم راه ما راه آن‌ها نیست بلکه راه بومی ایرانی اسلامی مستقل و متناسب با شرایط خودمان است.
 
سردار حجازی اظهار داشت: می‌بینید که رژیم صهیونیستی با این همه پول و امکانات و پیشرفت‌های پزشکی در چه فلاکتی است و همواره از مقابله با جریان مقاومت اسلامی در وحشت است در حالی که جریان مقاومت سلاح و امکانات آن چنانی ندارد اما صهیونیست‌ها از یک غزه محروم و در محاصره در 22 روز شکست خوردند.
 
معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این‌‌ها (رژیم صهیونیستی) به قدرت و موفقیت‌هایی و در یک زمینه‌هایی به پیشرفت رسیده‌اند (پزشکی) که خوب است ما از آن‌ها اطلاع داشته باشیم اما باید خودمان راه خود را پیدا کنیم که راه بومی است و با قوت و همت آن را دنبال کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله این روند بالندگی و رشد علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم (عج) و سایر نیروهای مسلح و به خصوص سپاه پرشکوه‌تر ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، آماد ، پشتیبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار