یک ائتلاف از احزاب اسلامی در مصر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را «نمایشی مضحک» خواند و افزود این انتخابات را تحریم خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، یک ائتلاف از احزاب اسلامی در مصر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را «نمایشی مضحک» خواند و افزود این انتخابات را تحریم خواهد کرد.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت تحت رهبری جنبش اخوان المسلمین روز یکشنبه (۷اردیبهشت، ۲۷ آوریل) در بیانیه‌ای این رای گیری را اقدامی «مضحک» خواند که هدف آن، انتصاب «طراح کودتا» به عنوان رئیس جمهور است.

این ائتلاف همچنین اعلام کرد هیات نظارت بر انتخابات را که از سوی «حامیان غربی کودتا» برنامه ریزی شده، به رسمیت نمی شناسد.

آن‌ها می‌گویند: «جنایاتی که رهبران کودتا مرتکب شده‌اند از آنچه تبهکاران صهیونیست در فلسطین مرتکب شده‌اند، فراتر بوده است.»

این گروه پیشتر در ماه ژانویه نیز همه پرسی درباره قانون اساسی جدید را تحریم کرده بود.
هواداران این گروه روز شنبه علیه نامزد ریاست جمهوری، "عبدالفتاح السیسی"، فرمانده سابق ارتش مصر تظاهرات کردند.

السیسی که نامزد محتمل پیشتاز درانتخابات ریاست جمهوری است، حضور پررنگ مردم را در این انتخابات که در روزهای ۲۶ و ۲۷ می برگزار می شود، خواستار شده است.

"حمدین صباحی"، سیاستمدار چپ گرا،  تنها نامزدی است که در این انتخابات با السیسی رقابت می‌کند.

در پی برکناری "محمد مرسی"، اولین رئیس جمهور منتخب مصر از قدرت در ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی، السیسی قانون اساسی را تعلیق و پارلمان را نیز منحل کرد. السیسی همچنین به رهبری سرکوب شدید حامیان مرسی و اخوان المسلمین متهم  است.

به گزارش گروه‌های حقوق بشر از زمان برکناری مرسی، دست کم ۱۴۰۰ نفر در جریان خشونت‌های سیاسی کشته شدند که بیشتر تلفات حاصل خشونت فزاینده نیروهای امنیتی علیه معترضان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار