یک مقام کاخ سفید آمریکا گفت واشنگتن با ادامه بحران و تنش‌ها در اوکراین، از روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کند که صادرات فن‌آوری پیشرفته برای صنایع دفاعی از جمله آنهاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد آمریکا برسر بحران در اوکراین روز دوشنبه تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد و این تحریم ها صادرات فناوری پیشرفته برای صنعت دفاعی روسیه را شامل خواهد شد.

"تونی بلینکن"، معاون مشاور امنیتی کاخ سفید، در برنامه‌ای در شبکه سی‌بی‌اس، بدون ذکر جزئیات کامل و محول کردن آن به روز دوشنبه، گفته است تحریم‌ها برای تنبیه روسیه به دلیل همراهی نکردن آن کشور در کاهش تنش در اوکراین اعمال می‌شوند.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود این تحریم ها علیه روسیه به علت عدم پایبندی این کشور به موافقتنامه ای اعمال خواهد شد که هدف از آن کاهش تنش ها در اوکراین بوده است.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود دوستان و نزدیکان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و شرکت‌هایی که تحت کنترل وی قرار داردند ، هدف تحریم ها قرار خواهند گرفت.

بلینکین تصریح کرد : ما به دنبال هدف قرار دادن آنهایی هستیم که در محفل داخلی پوتین هستند و در اقتصاد روسیه نقش قابل توجهی دارند. ما همچنین به دنبال هدف قرار دادن شرکت هایی هستیم که تحت کنترل پوتین و محفل داخلی اوست.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی است تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه مسکو اثر مهمی بر اقتصاد روسیه خواهد گذاشت.

تونی بلینکن می‌گوید تحریم‌های کنونی نیز تأثیرگذار بوده است به‌طوری‌که بازارهای مالی روسیه در مقایسه با آغاز سال جاری (میلادی)، ۲۲ درصد کاهش داشته‌اند؛ ارزش روبل به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و سرمایه‌های خارج شده از روسیه به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد.


بلینکن همچنین گفت در صورتي که يک دولت واحد فلسطيني که شامل حماس نيز مي شود اسرائيل را به رسميت نشناسد، خشونت را نفي نکند و توافقات قبلي را رعايت نکند، آمريکا نيز خود را آماده مي کند  کمک به تشکيلات خودگردان فلسطين را متوقف کند.

توني بلينکن معاون مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در مصاحبه اي با شبکه خبری سی ان ان گفت در صورتي که کنگره اقدام کند، کاخ سفيد آماده تعليق کمک ها به تشکيلات خودگردان فلسطين است. 

از نظر قانوني، کنگره هر دولت مشترک فلسطيني را که شامل حماس نيز بشود ملزم ميکند سه اصلي را که بلينکن تعيين کرده است بپذيرد در غير اين صورت کمک هاي آمريکا که بيش از 400 ميليون دلار در سال است قطع خواهد شد.

در پاسخ به اين سوال که آيا در صورتي که حماس به اين اصول پايبند نباشد، کاخ سفيد آماده همکاري با کنگره براي تعليق اين کمک ها است يا خير، بلينکن گفت: «اگر دولتي اين کار را انجام نداد،‌ بله.»

اما وي ابراز ترديد کرد که فلسطينيان بتوانند به اين توافق صلح عمل کنند و گفت: «ما اين حرف ها را قبلا نيز شنيده ايم.»



انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، تحریم ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار