در نشست مشترک وزرای انرژی ایران و روسیه توافق بر سر مبادله 500 مگاوات برق و حجم همکاری‌ها بین 8 تا 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست مشترک همکاری اقتصادی وزیران انرژی ایران و روسیه در وزارت نیرو برگزار شد.
چیت چیان وزیر نیرو بعد از این نشست در جمع خبرنگاران گفت: ایران و روسیه در زمینه صنعت برق دارای تجربه طولانی همکاری هستند و مذاکرات صورت گرفته امروز نیز با محوریت صنعت آب و برق بوده است.

 در ادامه نواک وزیر فدراسیون انرژی روسیه با بیان اینکه مذاکرات امروز در زمینه تجاری و اقتصادی و مخصوصاً بحث انرژی بسیار خوب بوده است افزود: اتصال شبکه برق روسیه‌، آذربایجان ایران به منظور صادرات 500 مگاوات برق به ایران از جمله مذاکرات صورت گرفت در این جلسه بوده است.
 
وی تصریح کرد: در این زمینه پیش‌نویسی تهیه می‌شود.  
 
نواک در خصوص دیگر موضوعات این جلسه نیز گفت: مدرنیزاسیون ، ساخت نیروگاه‌های جدید، خطوط برق فشار بالا  و ساخت نیروگاه آبی از دیگر توافقات صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه تصمیم گرفته شد کارگروهی به بررسی امور فنی در اسرع وقت نتایجی را ابلاغ کند گفت: در حال حاضر پتانسیل همکاری بین 8 تا 10 میلیارد دلار را داریم.
 
 چیت چیان در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه  پیش از این صحبت از مبادله الکتریکی 700 مگاوات برق مطرح بوده ولی در حال حاضر صحبت از 500 مگاوات می‌شود گفت: در ابتدای امر بحث واردات 500 مگاوات برق مطرح بوده است که در ادامه این میزان افزایش نیز خواهد داشت و حتی به بیش از 700 مگاوات خواهد رسید.
 
نواک در پاسخ به این سوال گفت: 500 مگاوات مبادله برق بحث مقدماتی و در صورت نیاز این میزان افزایش پیدا می‌کند.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که روسیه در بازه‌ زمانی تعیین شده پروژه‌ها را تحویل خواهد داد گفت: شرکت‌های روسیه با اطمینان و بر اساس مهلت قرارداد پروژه‌ها را تحویل خواهند داد ولی تاکنون قراردادی امضا نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، روسیه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار