سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: در چهار سال اخیر تعداد 400 هزار خانوار از تحت حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران موضوع تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام(ره) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهت ارائه راهکارهای اجرایی لازم در ارتقا و توسعه توانمندسازی مددجویان در زمینه‌های آموزشی، تولیدی و بازرگانی و... به منظور تسریع در روند دستیابی به اهداف برنامه‌های امداد امام(ره) است.

در این مراسم سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه جشن خودکفایی 120 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، راهکار اصلی این موضوع توسعه و گسترش اشتغالات کوچک در تمام روستاهای کشور است که این موضوع با مساعدت دولت محترم قابل حل شدن است.

انواری گفت: با تلاش این نهاد مردمی و با تصویب شورای عالی اشتغال کشور در طی دو سال گذشته مبلغ 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه برای اشتغال مددجویان تحت پوشش تا سقف 15 میلیون تومان برای هر مددجوی واجد شرایط اخذ و منجر به اشتغال و توانمندی این افراد شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: جامعه هدف این نهاد خدمتگزار مشخص، قابل اعتنا و در دسترس است و کمیته امداد امام(ره) آمادگی دارد با مساعدت دولت محترم محوریت ایجاد اشتغال را در روستاهای کشور بر عهده گیرد و با تلاشهای انجام شده در چهار سال اخیر تعداد 400 هزار خانوار از تحت حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

انواری در پایان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب مبلغ 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال زایی در سال 1393 برای مددجویان تحت پوشش گام  بلندی را در تحقق این امر برداشته است، تصریح کرد: فرآیند کامل مشاغل ایجادشده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شامل مراحل استعداد سنجی(نیاز سنجی)، آموزش، اخذ تسهیلات بانکی با ضمانت این نهاد، انجام مشاوره‌های شغلی، نظارت بر عملیات(ایجاد شغل) و در نهایت بازار یابی جهت فروش محصولات تولید شده مددجویان است.

بنا بر این گزارش، در این دیدار مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری نیز ضمن تشکر از خدمات صورت گرفته در کمیته امداد امام‌(ره) در جهت توانمند‌سازی مددجویان، گفت: آماده‌سازی امکانات آموزشی، مواد اولیه مناسب، مکان اشتغال و ... برای مددجویان و افرادی که توانایی تولید صنایع دستی از قبیل فرش‌، گلیم و ... را دارند،ضروری است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دارد تجارب خود را در این زمینه در اختیار کارشناسان کمیته امداد امام خمینی‌(‌ره) قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار