معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مکاتبات اولیه برای اجرای طرح ثبت ملی و جهانی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و برخی گلزارهای دیگر در سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  «سیدحسین هادیانی»، معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های بی‌نظیر گلزارهای شهدا در سراسر کشور، از شروع اقدامات اداری برای اجرای طرح ثبت ملی و جهانی گلزارهای شهدا خبر داد.
 
وی گفت: برخی گلزارهای شهدا در کشور به لحاظ تعداد مزارهای شهید، ظرفیت ثبت شدن در فهرست اماکن ملی و جهانی را دارند، به عنوان مثال گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، مزار 30 هزار شهید را در خود جای داده که به نوبه خود در جهان کم نظیر است.
 
هادیانی با بیان اینکه حتی گلزار شهدای برخی روستاها ظرفیت چشمگیری برای ثبت شدن دارند، افزود: برخی روستاهای کوچک که جمعیت آنها بسیار کم است، شهیدان متعددی دارند؛ مثلا گلزار شهدای روستای «نویس» استان قم که یک روستای کوچک است، 50 مزار شهید را در خود جای داده که این تعداد مزار به نسبت خانوارهای ساکن در این روستا، بی‌نظیر است.
 
معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره مراحل طرح اجرایی شدن ثبت ملی و جهانی گلزارهای شهدا گفت: این طرح را به عنوان یک عملکرد مهم در راستای حفظ و معرفی گلزار شهدا پیگیری می‌کنیم که در این مسیر، مکاتبات اولیه برای ثبت گلزار شهدا را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در آینده برخی از این گلزارها را نخست به ثبت ملی و سپس به ثبت جهانی برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار