معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین مشکلات در بخش زیرساخت‌های تئاتر است که باید از نظر بودجه و حمایت توجه ویژه‌ای به آن شود.

علی مرادخانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به افزایش پیدا نکردن بودجه امسال وزارت ارشاد برای حمایت از تئاتر کشور نسبت به پارسال افزود: تصمیم داریم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه کمک بگیریم و لازم است، استانداران  هر استان به همراه سایر مسئولان در فراهم کردن سریع‌تر این عرصه توجه جدی داشته و اقداماتی انجام دهند.

مرادخانی با اشاره به این که باید شرایطی ایجاد شود که تئاتر مخاطب پسند باشد تصریح کرد: در صورتی می‌توان در اقتصاد هنر تئاتر فعال بود که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دیدن نمایش جذب شوند و تئاتر برای آنها جذاب باشد.

وی اظهار داشت: هنر تئاتر به عنوان رشته‌ای که به دیپلماسی فرهنگی کشور کمک کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین برای حمایت مادی و معنوی از این هنر قدیمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

اردیبهشت تئاتر در ایران به این معنی است که تئاتر برای همه مردم کشور است و همه باید در آن شرکت کنند و از دیدن نمایش‌ها لذت ببرند./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.