مولودسف معاون وزیر انرژی روسیه گفت: تا سال 2025 از همه شرایط و امکانات لازم برای در اختیار گرفتن حدود 10 تا 13 درصدکل بازار گاز طبیعی مایع جهان برخوردار خواهیم شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، "کریل مولودسف" معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد کشورش قادر است تا سال 2025 بین 10 تا 13 درصد کل بازار گاز طبیعی مایع جهان را در اختیار گیرد.

مولودسف در نشست کمیسیون سیاست اقتصادی سنای روسیه گفت: تا سال 2025 ما از همه شرایط و امکانات لازم برای در اختیار گرفتن حدود 10 تا 13 درصدکل بازار گاز طبیعی مایع جهان برخوردار خواهیم شد.این در حالی است که روسیه هم اکنون حدود چهار در دست دارد.

معاون وزیر انرژی روسیه در همین باره با تاکید بر بلند پروازانه بودن این هدف خاطر نشان کرد این هدف برای روسیه باید به دست آید. زیرا هم اکنون روسیه تنها یک کارخانه میعان سازی گاز طبیعی در اختیار دارد که قادر است 10 میلیون تن گاز طبیعی را به گاز مایع تبدیل کند.

اما قرار است روند ساخت کارخانه میعان سازی گاز طبیعی مایع دیگری در آخر امسال با همکاری گازپروم و شرکت رویال داچ شل آغاز شود.

کارخانه دیگر نیز که قادر است 16.5 میلیون تن گاز طبیعی را تبدیل به مایع کند ساخته خواهد شد که مجموع این کارخانه ها باعث خواهد شد تا روسیه تا سال 2025 کنترل حدود 13 درصد کل بازار گاز طبیعی مایع جهان را در دست گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، اقتصادی ، گاز ، مایع ، جهان ، وزیر ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار