روسیه قصد دارد با بازبینی در راهبرد خود در زمینه صدور انرژی، صادرات نفت و گاز خود را به آسیا طی 20 سال آینده دست کم به دو برابر افزایش دهد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بخش انرژی روسیه در حال طی کردن یک رشته تغییرات و تحولات اساسی است که در چارچوب آن جریان نفت این کشور از طریق خط لوله اقیانوس آرام- شرق سیبری از سمت اروپا به سوی آسیا تغییر جهت خواهد داد و بخش گاز این کشور نیز با پایان نسبی حق صادرات انحصاری گازپروم تقویت خواهد شد.

در سندی که در پایگاه اینترنتی وزارت انرژی روسیه منتشر شد این وزارتخانه اعلام کرد یکی از اهداف روسیه تنوع بخشیدن به صادرات خود است که در این چارچوب سهم نفت و محصولات نفتی صادراتی به آسیا تا سال 2035 دو برابر خواهد شد و به 23 درصد خواهد رسید.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این کشور تا آن زمان می‌کوشد در مجموع 32 درصد از کل نفت خود را به آسیا صادر کند و میزان صادرات گاز روسیه به آسیا نیز از رقم شش درصد کنونی به 31 درصد افزایش خواهد یافت.

اروپا اکنون بزرگترین بازار گاز روسیه است. روسیه سال گذشته میلادی حدود 16 درصد از کل صادرات نفتی خود را به آسیا فرستاد و فقط از مجتمع "ال ان جی ساخالین 2" به آسیا گاز صادر می‌کند که ظرفیت تولید سالانه آن 10 میلیون تن است.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، فنت ، گاز ، روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار