يك هيأت چيني براي بررسی زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری بین دو استان گواندونگ و فارس وارد شيراز مي شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس گفت: اين هيات که متعلق به استان گواندونگ کشور چین است با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس و سرکنسولگری جمهوری اسلامی در شهر گوانجو (مرکز استان گواندونگ) و به دعوت استاندار فارس به شیراز می آیند.

سید حسن خلیلی هدف از این سفر را بررسی زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری بین دو استان گواندونگ و فارس بیان کرد.

استان گواندونگ در جنوب کشور چین قرار دارد و پر جمعیت ترین و ثروتمند ترین استان این کشور است . حجم تجارت خارجی این استان پارسال بیش از یک هزار میلیارد دلار بوده که این رقم بیانگر حدود 26 درصد تجارت خارجی چین است.

از شهرهای مهم استان گواندونگ ، شهر گوانجو (قطب تجاری چین) ، شهرشن جن (بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی و مرکز فناوری اطلاعات (IT) چین و شهر جوهای (یکی از مناطق مهم ویژه اقتصادی چین) است.

استان گواندونگ چین به سبب برگزاری همایش ها و نمایشگاه های بزرگ و تردد و حضور اکثر تجار بزرگ جهان دارای شهرت جهانی است و همچنین این استان بیشترین آمار گردشگر را به خارج از کشور دارد.

جمهوری خلق چین به مرکزیت پکن در شرق قاره آسیا قرار دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: سفر ، هیات ، چینی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.