یک تحلیلگر جهان عرب گفت: پیوند دو بخش فلسطین و کارآمدتر کردن تصمیمات رهبران ان در فرایند مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین، انگیزه اصلی آشتی بین فتح و حماس بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه پنجم تلویزیون فرانسه گزارش داد، به دنبال آشتی حماس و فتح ، که قرار است در پی آن دولت وحدت ملی در فلسطین ایجاد شود، اسرائیل اعلام کرد مذاکرات صلح با فلسطینی ها را متوقف خواهد کرد.

این شبکه افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این توافقنامه اعلام کرد این اقدام فلسطینی ها، صلح بین اسرائیل و فلسطین را از بین برد.

سلیمان زیغدور، متفکر اسلامی و تحلیلگر الجزایری تبار ساکن فرانسه، درهمین باره و اینکه چرا این توافقنامه در گرماگرم فرآیند مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به دست آمد گفت: این مذاکرات که از ماه ژوییه گذشته برای چندمین بار آغاز شد در 29 آوریل پایان می یابد. از طرفی این مذاکرات تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است و فلسطینی ها با توجه به این اصل و اینکه اسرائیلی ها به شهرک سازی های خود در سرزمین های فلسطینی ادامه می دهند به نتیجه رسیدند در روزهای باقی مانده به سررسید تعیین شده برای این مذاکرات نیز به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید.

واقعیت این است که فلسطینی ها به این نتیجه رسیده اند که مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین از قبل با شکست مواجه شده است.
 
وی با اشاره به برخی حقایق موجود در سرزمین های فلسطینی از جمله وجود یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت فلسطین در کرانه باختری رود اردن افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نمی توانست بدون توجه به غزه برای مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین تصمیم گیری کند. از طرفی بین کرانه باختری رود اردن و نوار غزه 55 کیلومتر فاصله وجود دارد. یعنی در عمل هیچ گونه ارتباطی بین این دو بخش وجود نداشت . به همین منظور، محمود عباس یا برای مقابله با خشم اسرائیل یا برای به جریان انداختن دوباره مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین، باید این دو بخش از فلسطین را با اتحاد میان رهبران آن به هم ارتباط می داد. در غیر این صورت ،محمود عباس نیم رئیسی بود که تنها بر نیمی از فلسطین حکومت می کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار