با آگاهی از وضع روحی خود تصمیم به ازدواج بگیرید

داشتن یک سلامت روانی نسبی برای یک ازدواج موفق لازم است پس با آگاهی از وضع روحی خود تصمیم خود ازدواج بگیرید.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برای یک ازدواج موفق شخص باید از یک تندرستی و سلامت روانی برخوردار باشد.
 
 فردی که از نظر روحی و روانی از یک سلامت نسبی برخوردار نباشد یعنی اگر یک انسان عصبی و  روان پریش باشد، نمی‌تواند هرگز یک خانواده را خوشبخت کند.
 
بر این اساس، فرناز طادمیان‌ روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  برای ازدواج نخست زن و مرد بایستی از یک سلامت روانی نسبی برخوردار باشند آن گونه که یک آدم عصبی،  مشکل‌دار و روان‌پریش هرگز نمی‌تواند یک خانواده خوشبخت، یک پدر و  یک مادر خوشبخت را سبب شود، اگر علاقه‌مند به حضور و شرکت در کلاس‌های خودشناسی نیستید و یا میل به مراجعه به متخصص یا مشاور را ندارید، می توانید خودتان روحیه سنجی کنید به این صورت  که ببینید اگر ما از فردی رنجیده شدیم یا دلخور شویم، چکار کنیم آیا در پی تلافی، انتقام، توهین، اذیت یا قهر کردن  و دوری گزیدن از شخص بر می‌آییم؟ یا از چه راهها و مکا‌نیزمهایی این بحران را حل می‌کنیم؟ آیا فرد را می‌بخشیم؟  
 
طارمیان افزود:  اگر به این نتیجه رسیدیم که در عفو لذتی است که در انتقام نیست، رهبری رفتار ما را عقل و منطق بر عهده داشته است اما اگر در پی انتقام،  پرونده‌سازی و آسیب بوده‌ایم،  رفتار ما را عقده‌ها و عنادهای ما به عهده دارد که نیاز به درمان داریم.

لازم به ذکر است که ما بدون داشتن آگاهی از وضع خودمان نه می‌ توانیم خود را خوشبخت کرده و نه دیگران را؛  پس باید این مسئله را با خودمان روشن کنیم تا بتوانیم به یک زندگی بهتر و ازدواج موفق برسیم.

گزارش از:  ایده مفرح
 
انتهای پیام /  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
بسیار جالب بود
آخرین اخبار