یک روانشناس گفت: عدم حمایت مناسب از زنان سرپرست خانوار باعث افزایش آسیب به آنان می‌شود.

فاطمه منفرد بویا، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، درباره آسیب‌های زنان سرپرست خانوار گفت: یک خانم که مسئولیت دوگانه به عهده می‌گیرد، فشار روانی سنگینی بر او وارد می‌شود، به دلیل تأمین معاش خانواده و همچنین تأمین عواطف فرزندان، فشار روحی مضاعفی بر این زنان وارد می‌شود. این درحالی است که اگر از مهارت و تخصص برخوردار نباشد فشارهای جسمی بی‌شماری نیز این زنان را تهدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: خشم درونی، درگیری عاطفی شدید، استرس، به دلیل عدم تأمین تمام نیازهای خانواده از جمله آسیب‌های وارده بر زنان سرپرست است.
وی افزود: نیاز به بقای خوراک، پوشاک، مسکن، احساس امنیت، تعلق، نیاز به احترام، نیاز به عشق ازجمله نیازهای مهم محسوب می شود. که آنان به تنهایی قادر به تأمین تمامی این نیازها نیستند و حمایت از جانب ارگانهای اجتماعی رامی‌طلبد.
 
متصرد پویا در پایان خاطر نشان کرد: زنان سرپرست زمان کمتری را با فرزندان خود سپری می‌کنند به همین علت فرزندان تک والد را در معرض آسیب قرار می‌دهد و این مسأله نقش پررنگ نهادهای حمایتی را نشان می‌دهد که عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند تا فرزندان تک والد تحت حمایتهای شخصیتی بیشتری از جانب مادران خود باشند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: زنان ، سرپرست ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار