گفتگو بهترین راه تعامل

یک جامعه‌شناس گفت: گفتگو نوعی تعامل فرهنگی است که در میان دو نفر و با هدف خودشناسی و غیرشناسی صورت می‌گیرد.

صدیقه جلالی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: گفتگو میان انسان‌ها نوعی تعامل فرهنگی است که بین دو یا چند کنشگر اجتماعی درباره موضوع یا مسئله‌ای جمعی صورت می‌گیرد؛ گفتگو مناسب‌ترین راه خودشناسی، غیرشناسی و پی بردن به تفاوت‌ها و نشانه‌هاست زیرا این امر زمینه نقد و پذیرش تضاد و تشابهات و افزایش سطح تفاهم فرهنگی را بالا می‌برد.
 
وی در ادامه افزود: جوامع انسانی بر اثر پیشرفت تکنولوژی با مسائل تازه‌ای روبرو می‌شوند و بسیاری از این مشلات ناشی از ناهماهنگی بین میزان مسائل پیش آمده و جواب و راه‌حل‌های مناسب با آنها است.
گفتگوی واقعی فضایی را به جود می‌آورد که در آن تبادل آراء و همفکری امکان‌پذیر می‌شود و می‌توان برداشت‌ها و نظرات خود را به دیگران متصل و درک کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش گفتگو خاطرنشان کرد: در آموزش گفتگو و در روند آن باید توجه و احترام به وجود دیگران با صداقت تمام اعمال شود و گفتگو در صورتی واقعی است که با صداقت گفتگوکنندگان همراه باشد برای ایجاد فضای مناسب برای گفتگو نباید عجله داشت و باید فضای موردنظر را برای پرورش استعدادهای ذاتی افراد و تبادل‌نظر فراهم کرد؛‌ با کسب توانایی‌های گفتگو و توجه کامل به دیگران و طبیعت زمینه‌ی فهمیدن نشانه‌های خداوند در زندگی انسان‌ها فراهم می شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: گفتگو ، تعامل ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار