رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش با معلمان و فرهنگیان شهرستان تربت جام دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نظری در این دیدار با تشریح چهار سیاست وزیر آموزش و پرورش نقش مدیران در مدارس و معلمان را در اجرایی شدن این سیاست‌ها مهم دانست و گفت: مدیران مدارس در راستای تحقق این چهارسیاست و تبدیل آن‌ها به گفتمان نظام آموزشی و جامعه باید از تفکر استراتژیک و راهبردی و تفکر سیستمی و نظام گرا برخوردار باشند.

وی افزود: در پرتو برخورداری از تفکر استراتژیک و راهبردی است که مدیران مدارس می‌توانند فضایی آرمانی، اساس واقعیت‌های مدرسه ترسیم کنند تا مدرسه و معلم را در مسیر دستیابی به اهداف عالی تعلیم و تربیت راهنمایی کند.

 نظری اظهار کرد: مدیران مدارس باید دارای تفکر سیستمی و نظام‌گرا باشند، بتوانند با تحلیل عوامل درون مدرسه‌ای و مدیریت و راهبری فرایندی به گونه‌ای عمل کنند تا خروجی مدارس متناسب با توقعات، انتظارات و اهداف تعیین شده باشد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بر تجزیه و تحلیل برون داد مدارس و عملیاتی شدن این فرایند سیستمی در مدارس تاکید کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار